Evropska komisija je u oktrobru počela istragu o tome da li jeftiniji, kineski električni automobili nepravedno imaju prednost zbog državnih subvencija, zbog čega im se vjerovatno spremaju i nameti koji bi naštetili njihovom poslovanju.
Brajan Gu, kopredsjednik brenda XPeng, rekao je da oni trenutno izvoze male količine EV, ali da bi promjena EU regulative mogla da ih natjera da promijene strategiju, prenio je “Reuters”.
“Ništa nije zapisano u kamenu. Moramo da vidimo šta možemo da uradimo kako bismo ostali konkurentni. Trenutno, ulazimo na tržišta proizvodima koje smo napravili u Kini”, rekao je Gu.
Još je rekao:
“Proizvodi su lokalni koliko može. Međutim, ukoliko bude bilo neophodno da napravimo proizvodne ili distributivne lance na nekim drugim područjima kako bismo se takmičili sa drugima, uradićemo to”, dodao je on.
XPeng želi da njihovo međunarodno poslovanje zauzme još veći dio profita. Ove godine, moglo bi da čini oko 10 odsto, u odnosu na prošlogodišnjih 1-2 procenta, naveo je Gu.
Kada govorimo o planovima brenda, vrijedi istaći da planiraju da zaposle dodatnih 4.000 ljudi ove godine, ali i da ulože 482 miliona dolara u razvoj AI. Takođe, za kraj godine su planirali leteći automobil – nešto što još niko nije uradio u kapacitetu u kojem oni namjeravaju, prenosi “b92“.