Ali carine neće riješiti problem i mogle bi potaknuti inflacijuInflacija je povećanje opće razine cijena u određenom vre…, upozorio je u srijedu izvršni direktor multinacionalne automobilske grupe Carlos Tavares, piše financa.
Carine na uvoz kineskih vozila u Europu i SAD “velika su zamka za zemlje koje ih se odluče uvesti”. A zapadne proizvođače automobila neće poštedjeti restrukturiranja u uvjetima jeftinije kineske konkurencije, rekao je Tavares na Reutersovom konferenciji o europskoj automobilskoj industriji.
Istodobno mogu samo potaknuti inflaciju u regijama koje ih uvedu i potencijalno pritisnuti prodaju i proizvodnju, dodao je šef Stellantisa.
Europska komisija objavit će 5. lipnja preliminarnu odluku o potencijalnim carinama na uvoz kineskih električnih vozila. A SAD su već najavile 100-postotne carine koje bi trebale stopirati uvoz. Peking je pak zaprijetio recipročnim mjerama, piše hrportfolio.
“Borba s konkurencijom i pokušaji da se apsorbira 30-postotna troškovna prednost Kineza nose sa sobom i društvene posljedice. Vlade u Europi ne žele se trenutno suočiti s tom činjenicom.”
izvršni direktor Stellantisa
Cjenovna bitka s azijskom konkurencijom bit će žestoka, naglasio je Tavares, dodavši da je razdoblje u kojem preživljavaju samo najjači već počelo.
U listopadu Stellantis je izvijestio da će za oko 1,5 milijardi eura kupiti približno 20 posto udjela u kineskom proizvođaču motora za električne automobile Leapmotoru. Stellantis i Leapmotor osnovali su i zajedničku tvrtku za proizvodnju i distribuciju automobila izvan Kine. S vlasničkim udjelima od 51 odnosno 49 posto.
Cilj je partnerstva povećati prodaju Leapmotora na visoko konkurentnom kineskom tržištu električnih automobila. I proširiti njegovu prisutnost u inozemstvu, a prvo ciljano tržište bit će Europa, poručili su tada.