Aktuelno

Tesla navodi da je vožnja s uključenim autopilotom osam puta bezbjednija

Tesla je objavio zanimljiv izvještaj o bezbjednosti svojih automobila, baziran na podacima prikupljenim tokom prvog tromjesečja 2024.

Unsplash

Izveštaj naglašava važnost korišćenja poluautonomnog sistema “Full Self-Driving” (FSD) tokom vožnje, piše biznis.

Prema Tesli, ovaj sistem pomoći vozaču drastično smanjuje vjerovatnoću nesreće. Tesla tvrdi da se u prvom tromjesečju 2024., na bazi podataka iz njihovih električnih automobila, dogodila jedna nesreća na pređenih 12,28 miliona kilometara kada je sistem bio aktivan.

U automobilima u kojima sistem nije bio aktivan dogodila se jedna nesreća na 1,54 miliona kilometara, prenosi Jutarnji.hr.

Kompanija je te podatke uporedila s najnovijim podacima američkih National Highway Traffic Safety Administration i Federal Highway Administration (Nacionalne administracije za bezbjednost na putevima i Federalne administracije za autoputeve), prema kojima se u prosjeku jedna saobraćajna nesreća u SAD-u dogodi na svakih 1,08 miliona kilometara.

Tesla je takođe objavio grafikon koji prikazuje historiju nesreća sa i bez FSD-a ili Autopilota. Trend pokazuje da se s godinama broj pređenih kilometara po nesreći povećava, što bi trebalo da znači da su njihovi automobili bezbjedniji.

Tesla FSD
Tesla takođe naglašava da su u ovu statistiku uključene sve nesreće, pa i one u kojima niti jedan sistem pomoći vozaču ne može da interveniše da spriječi sudar, kao što je na primjer nalet drugog vozila na Teslu kada je automobil bio zaustavljen.

Iako se Tesla hvali efikasnošću svojih poluautonomnih sistema pomoći vozaču, kompanija je već mnogo puta bila predmet istraga zbog nesreća koje su se dogodile s aktivnim Autopilotom ili FSD sistemom.

Ali valja naglasiti da su za većinu tih nesreća krivi vozači jer su se preterano oslanjali na sistem i nisu pratili šta se dešava na putu ispred njih. Mnogi tvrde da je za te slučajeve kriva sama kompanija Tesla jer nazivi Full Self-Driving i Autopilot sugerišu da automobil može da vozi potpuno sam, ali se ustvari radi o poluautonomnim sistemima koji služe samo kao pomoć vozaču, a ne o potpuno samostalnoj vožnji.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh