Razvoj voza “Hybari” koštao je oko četiri milijarde jena (35 miliona dolara), a može da pređe razdaljinu do 140 kilometara pri maksimalnoj brzini od 100 km/h sa jednim punjenjem vodonika, izvještava “Bloomberg”.
Željeznička kompanija, koja je razvila voz u partnerstvu sa “Toyotom” i “Hitachiem”, planira da zamijeni svoju dizel flotu lokomotivama “Hybari” i da ih ponudi na izvoznim tržištima. Komercijalne usluge novog voza trebalo bi da počnu 2030. godine, piše Tanjug.
Japan je proizveo vodonično gorivo kao glavni izvor čiste energije za dostizanje neto nulte emisije štetnih gasova.
Vlada je saopštila da ima za cilj da poveća potrošnju vodonika na 20 miliona tona do 2050. godine, a energetske kompanije, kao što su “Iwatani” korporacija i “Kawasaki Heavy Industries”, pokušavaju da izgrade lance snabdjevanja vodonikom kako bi snizile njegovu cijenu.
Evropa je bila pionir sa vozovima na vodonik, pri čemu je Njemačka 2018. uvela prvi takav voz na svijetu koji je proizvela kompanija “Alstom”. Takođe, “Siemens” i “Deutsche Bahn” rade na razvoju novih regionalnih vozova s pogonom na vodonik i specijalnih stanica za gorivo, čije će testiranje, kako se najavljuje, početi 2024. godine.