Posljednjih godina se uporno ponavlja kako su električni automobili budućnost čiste mobilnosti, ali najveća mana tih vozila je brzina punjenja, bolje rečeno, sporost. Ali i tome bi se uskoro moglo stati ukraj.
Izraelska kompanija ElectReon, specijalizovana za induktivno punjenje električnih vozila, za potrebe projekta će ispod asfalta postaviti 400 metara dug sistem nazvan Electric Road System (ERS), kao i dvije induktivne stacionarne punionice. U kasnijoj fazi projekta predviđeno je produženje dionice ceste na jedan kilometar.
Uz kompaniju ElectReon Njemačka, projektni partneri su EnBW, Karlsruhe Institute of Technology (KIT) i Grad Balingen. Cijeli projekt takođe je pod pokroviteljstvom Njemačkog svemirskog centra (DLR) i djeluje pod nazivom ELINA (Einsatz dynamischer Ladeinfrastruktur im ÖPNV).
Ruta autobusa vodi od parkinga na izložbenom prostoru Garden Showa do autobuske stanice kod opštine. Prema izjavi EnBW-a, proces dinamičkog punjenja odvijaće se u ulici Wilhelmstraße, gdje su magnetske zavojnice umetnute ispod pločnika.
“Kada se autobus približi ovoj tački, tamo se generišu visokofrekventna magnetska polja. One indukuju električnu struju u zavojnicama prijemnika na podu autobusa, koja se koristi za punjenje baterije”, opisuje proces punjenja EnBW.
Induktivna zaustavljanja takođe su planirana na stanicama kod opštine “Stadthalle” i izložbenog centra “Messegelände”, ali autobus će se ondje puniti dok miruje.
U drugoj fazi, odgovorni za projekt zatim žele s magnetskim zavojnicama opremiti dalje rute u Heimlichenwasenu i ispred škole u Lauwasenu te tako produžiti sistem električnih cesta na jedan kilometar. Osim toga, planira se postaviti još jednu induktivnu stanicu u autobuskoj stanici, čime će se projekt proširiti na redovni saobraćaj.
U međuvremenu, Grad Balingen brine o radu električnog autobusa, a EnBW upravlja projektom te postavlja i upravlja infrastrukturom za punjenje.
“Projekt u Balingenu pokazuje koliko inovativno i dosljedno promovišemo e-mobilnost u Njemačkoj. Imamo holistički pristup i želimo bežično punjenje tehnički prilagoditi njemačkom javnom prevozu. To takođe uključuje uvjeravanje nadležnih tijela, operatora energetskih mreža, autobuskih prevoznika i šire javnosti o svim mogućnostima”, naglašava Alexander Pöllauer iz EnBW-ovog odjela za istraživanje i razvoj, koji vodi ispitivanje.
Prema ElectReonu, ovo zapravo nije prvi pilot test ove tehnologije u Njemačkoj. Projekt Balingen slijedi uspješan pilot projekt s tehnologijom Electreon u gradu Karlsruheu u saradnji s EnBW-om.
“Elektrificirana cesta postavljena je u EnBW centru za obuku, koja snabdijeva javni autobus električnom energijom tokom najvećeg opterećenja puta”, stoji u saopštenju kompanije.
ElectReon i kompanija za izgradnju cesta Eurovia planiraju još jedan projekt u Njemačkoj. Konkretno, radi se o projektu koji finansira njemačka vlada pod nazivom E|MPOWER. Ovaj projekt, koji je započeo u julu 2022. godine, ima za cilj integrisati ElectReonovu tehnologiju na dionici autoceste u sjevernoj Bavarskoj od jednog kilometra.
Za sada je fokus ipak na Balingenu. U okviru ovog projekta ElectReon kaže da će za svoj dio dobiti do 3.2 miliona evra, prenosi “N1“.