Međutim, stvarna posljedica takve vožnje često je loš rad mjenjača i ogromni troškovi naknadnog servisiranja.
Dvije su osnovne tehnike koje često spominju ulični trkači pritom uopšte ne razmišljajući o posljedicama koje ove tehnike ostavljaju na trajnost prijenosa snage, a obje navodno pospješuju ubrzanje automobila.
Tehnika “no-lift shifting” bazira se na izmjeni stepena prijenosa ručnog mjenjača bez upotrebe spojke. Takvim stilom vožnje vozač zapravo zahtjeva da sinkroni u mjenjaču odrade posao za koji nisu namijenjeni, a to je usklađivanje brzine rotacije kotača i brzine rotacije mjenjača.
Druga tehnika je “power shifting”. Naime, dok automobil ubrzava, a vozač drži papučicu gasa u krajnjem položaju, svi sklopovi prijenosa snage su usklađeni brzinom vrtnje. No, ako vozač pritisne papučicu kvačila dok istodobno i dalje drži papučicu gasa u krajnjem položaju, brzina rotacije motora naglo raste, a brzina rotacije svih komponenti prijenosa se smanjuje. Ubacivanjem ručice mjenjača u viši stepen prijenosa sinkroni su pod iznimno velikim opterećenjem, jer su brzine rotacije motora i sklopova sustava prijenosa različite, a pod najvećim opterećenjem je kvačilo, koje naglo mora nadoknaditi tu razliku, piše Automobili.hr.
U tom slučaju dolazi ili do gubitka prijanjanja guma ili do proklizavanja spojke. U svakom slučaju takav stil izmjene stepena prijenosa drastično smanjuje trajnost svih sklopova.
Detaljna objašnjenja obje tehnike izmjene stepena prijenosa potražite u izvrsnom videu poznatog YouTube kanala Engineering Explained. prenosi radiosarajevo