Kako navodi “Klix“, riječ je o svjetlosnom sistemu u vozilu koji prati promjenu svjetala na semaforu i tako omogućava vozačima više šanse da ga uoče na vrijeme i reaguju, piše “Carbuzz”. Tehnologija bi takođe mogla da smanji šanse za opasno kočenje u hitnim situacijama kada vozač kasno uoči promjenu svjetla na semaforu, jer ovaj scenario često rezultira udarom drugog automobila koji prilazi iza.
Prema Porscheovom dizajnu, sistem koristi kameru, izvor svjetlosti i tehnologiju za kontrolu svjetlosti u automobilu. Ova svjetla se mogu postaviti iznad instrument table, ali i na druga mjesta u unutrašnjosti, a pokazivaće crvenu, narandžastu (žutu) i zelenu svjetlost baš kao i semafor.
Njemačka kompanija u dokumentaciji navodi da kontrolni uređaj koji prepoznaje boju svjetla na semaforu možda neće moći da reprodukuje preciznu nijansu u unutrašnjosti vozila, ali bi trebalo da bude dovoljna da vozač lako ustanovi o kojem svjetlu na semaforu je riječ.
Svjetlosna linija će biti dovoljno velika da se vidi pod velikim uglom, čak i kad vozač ne gleda direktno u izvor svjetlosti. U niskim automobilima kao što je Porsche 911 može biti teško uočiti semafor, zavisno o tome gdje se semafor nalazi u odnosu na automobil.
Svjetlosna linija može da bude i zakrivljena da bi se uklopila u određanu armaturnu ploču. Primjera radi, Porsche Taycan ima širu instrument tablu u odnosu na model 718 Boxster koji posjeduje kompaktniju.
Postavljanjem izvora svjetlosti u poprečnom smjeru ili visoko na štitnik od sunca, promjena boje se takođe može uočiti kada vozač gleda kroz bočni prozor ili pravo kroz vjetrobransko staklo, a ne direktno u instrument tablu.
Ometanje vožnje je značajan problem u eri ekrana osjetljivih na dodir, tako da ima logike u Porscheovom izumu. Kada se promjeni svjetlo na semaforu, razlika između vozača koji reaguje sekundu brže nego inače može da spasi život.
Porscheov izum je još uvek u fazi patenta, ali ipak predstavlja napredak. Danas postoje sistemi prepoznavanja znakova i kamere, a BMW-ova nova Serija 7 koristi unutrašnju svjetlosnu liniju pod nazivom Interaction Bar za “komunikaciju” s vozačem. Jedna od funkcija ove svjetlosne linije je povezana sa Safe Exit funkcijom te obavještava putnike da li je sigurno izaći iz automobila.
Ipak, Porscheov sistem zahtjeva mnogo brži odgovor i donijeće novo iskustvo ukoliko se nađe u produkcijskom modelu.