Ilon Mask (Elon Musk) konačno je predstavio svoju viziju američkog simbola – kamioneta (pick-up truck). Jako je ružna. Ali to možda uopće nije važno…
Tesla Cybertruck najavljen je još u novembru 2019., a proizvodnja je odgađana već tri puta, zbog čega će se sada suočiti s puno jačom konkurencijom u vidu električnih kamioneta General Motorsa ili Forda koji već prodaje F-150 Lightning, piše avaz.
Cybertruck je apsolutno zvijer
Tesla ima šta ponuditi – u njega možete ukrcati 1.134 kg, može povući čak 4.990 kg, ima domet 547 km, a nakon samo 15 minuta punjenja možete voziti i do 235 dodatnih kilometara.
Ipak, uz sve praktičnosti (poput napajanja alata putem utičnica koje se nalaze u autu ili činjenice da Cybertruck nema boju, dakle, puno će se teže oštetiti), potencijalnim kupcima bit će zanimljivija činjenica da Cybertruck ubrzava do stotke za 4,1 s, a jača verzija imena Cyberbeast se takmiči sa sportskim automobilima s impresivnih 2,6 sekundi do stotke. I otporan je na metke, što će možda biti korisno s obzirom na recentna svjetska događanja.
Paprena cijena
Tesli će dobro doći sve prednosti koje može upakirati u Cybertruck – jer neprestana kašnjenja, jaču konkurenciju i probleme s proizvodnjom zbog kojih i sam Mask govori da si kopaju grob prati i paprena cijena od 60.990 dolara za najjeftiniju verziju, 79.990 dolara za pogon na sva 4 točka i strašnih 100.000 dolara (zapravo je 99.990, ali pustimo marketinške smicalice) pogon na tri motora s 845 konja.
Dok je to u rangu konkurencije, najjeftinija verzija je 20.000 dolara skuplja od Maskovih obećanja.
Dijelom je to zbog COVID-19 problema i poskupljenja proizvodnje, a dijelom i zbog toga što će rani korisnici kupovati Cybertruck ponajviše zbog podrške Teslinoj misiji.
Drugim riječima, to će biti statusni simbol u maniri Apple proizvoda za bogatije fanove Silicon Valley mitologije, nešto kao muževna verzija Balenciage u koju će se umjesto motornih pila prije štekati iPhone 15 Pro Hyper Max+ Limited Lumberjack Edition ili napredni alati za njegovanje brade za koje ni ne znate da postoje dok ne zaradite prvi milion.
Valja napomenuti da se kamioneti u Americi statistički ionako koriste za originalnu namjenu u tek 15 posto slučajeva, a prosječna cijena od 47.000 dolara ih čini generalno jako skupom igračkom. U tom smislu, Cybertruck će jednostavno biti mrvicu skuplja hi-tech igračka.
Zašto je Cybertruck važan
Sasvim je moguće, ako ne i izvjesno, da će auto biti hit – Mask kaže da već ima više od milion predbilježbi (za koje je bilo obvezno uplatiti 100 dolara). Ali u kontekstu prodajnih rezultata ne treba gledati na volumen prodanih automobila jer se Tesla ne može ni blizu takmičiti s vodećim proizvođačima u ovako popularnoj kategoriji.
Cybertruck je potencijalni trendseter na isti način kao što je to bio Tesla S (svojedobno i Roadster koji je popularizirao tad suludu ideju EV jurilica), a za popularnost među target skupinom koja se ionako smatra naprednim alternativcima i ikonoklastima, ovaj ludi minimalistički dizajn za distopijskog nindžu iz 3030. godine bi mogao biti samo još veći plus, piše Index.