Predvidjela je Međunarodna agencija za energetiku (IEA). Ali dostupnost i infrastruktura za punjenje bit će ključni za budući rast cijelog tržišta.
Prodaja električnih automobila dosegnut će 17 milijuna prodanih automobila ove godine. U usporedbi s 14 milijuna u 2023. Pri čemu će više od jednog od pet svih prodanih automobila diljem svijeta biti električno. To će smanjiti potražnju za naftom u cestovnom prometu.
Očekuje se kako će na kineskom tržištu biti prodano čak 10 milijuna električnih automobila, prenosi Poslovni Puls.
Male marže, promjenjive cijene metala za baterije, visoka inflacijaInflacija je povećanje opće razine cijena u određenom vre… i postupno ukidanje poticaja za kupnju u nekim zemljama izazvali su zabrinutost zbog tempa rasta industrije. Ali globalni podaci o prodaji i dalje su snažni.
IEA
Prodaja u prvom kvartalu ove godine porasla je za 25% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Tako je samo u prva tri mjeseca ove godine prodano više električnih automobila nego cijele 2020. godine.
Ipak, udio električnih automobila u ukupnoj prodaji dosta će varirati po regijama. Pa će tako prodaja električnih automobila držati udio nešto veći od 12 posto na tržištu SAD-a, ali i oko 25 posto u Europi i zapanjujućih 50 posto u Kini.
Rast u Europi ograničen je “općenito slabim izgledima za prodaju putničkih automobila i postupnim ukidanjem subvencija u nekim zemljama”, rekla je.
Automobili s motorima na unutarnje izgaranje i dalje su cjenovno pristupačniji u SAD-u i Europi u odnosu na električne automobile. Dok su u Kini gotovo dvije trećine električnih automobila jeftinije od onih s klasičnim motorima na unutarnje izgaranje.
Električni automobili općenito postaju jeftiniji kako padaju cijene baterija, konkurencija se pojačava i proizvođači automobila postižu ekonomije obujma, piše financa.