Ukupno tržište novih automobila u Ebropi je u martu bilo je 1,38 miliona vozila, što je pad od 2,8 posto, dok je prodaja električnih vozila manja za 11 odsto.
Uprkos padu prodaje električnih vozila Tesla Model Y bio je najprodavaniji model na evropskom tržištu u proteklog mjeseca u, ali je ovogodišnjih 26.122 vozila gotovo dvostruko manje od 45.135 koliko su imali u martu prošle godine.
“Za vrat mu diše” Volkswagen Golf, koji je u martu zabilježio 25.423 registracije, odnosno 45 odsto više nego u istom mjesecu prošle godine, a očigledno je da su kupci dobro reagovali na novi model čija je prodaja počela početkom godine.
Na trećem mjestu je Dacia Sandero, s 25.059 prodanih vozila, što je porast od 25 odsto u odnosu na 2023, prenosi Vidiauto.
Prvih pet zaokružuju Nissan Qashqai, s prodajom od 23.679 (+16 &) i Peugeot 208, s količinom od 22.671 (-1,8 %).
Ako se gleda ukupna prodaja u prvom kvartalu ove godine, Dacia Sandero uvjerljivo vodi sa 70.567 registrovanih vozila, na drugom mjestu je Volkswagen Golf sa 63.439 primjerkom, ali s rastom prodaje od gotovo 50 %.
U slučaju da se takav rast nastavi, Golf mi opet mogao postati najprodavaniji model na ebropskom tržištu.
Model Y je na trećem mjestu s ukupno 57.992 primjerka u prva tri mjeseca, ali i jedini s padom prodaje (-17,9 %) među prvih pet vodećih modela.
Mart je donio i povećanje udjela kineskih proizvođača automobila (zajedno s markama s kineskim vlasnicima), koji su prvi put prešli prag od 4% udjela na tržištu (udio je bio 4,3%).
Gledajući prodajne brojke radi se o 57.400 vozila o martu ove godine, a vodeći je MG (koji je povećao prodaju za 10 %) sa 25.642 komada.
Iako su značajno povećali brojke, BYD sa 2620 te Xpeng s 462 komada, još daleko zaostaju..