Milioni građana sa sela su se preselili u grad kako bi radili u novootvorenim firmama koje su u to vrijeme zapošljavale na hiljade, pa čak i na desetine hiljada građana.
Jedna od njih je Jugoplastika koja je bila jedna u nizu vrlo jakih preduzeća za vreme bivše Jugoslavije.
Osnovana je 1952. godine u Splitu, kao firma u društvenom vlasništvu za proizvodnju plastičnih masa i tekstilnih proizvoda.
Osim četiri fabrike ili radne organizacije kako se tada to zvalo, Jugoplastika je imala fabriku na ulazu u Solin, nekada poznatu radnu organizaciju pod imenom Autodijelovi, danas AD Plastik – jedini danas preživjeli pogon ove firme.
Pogone je imala po cijeloj Dalmaciji, čime je Jugoplastika, tačnije njen tadašnji direktor Dinko Kuzmanić, bio tvorac jedinstvene ekonomske politike razvoja Dalmacije.
Pogoni konfekcije u Sinju imali su 500 radnika, dok su fabrike obuće u Zadru i Benkovcu su imale oko 1.000 radnika.
Fabrika iz Benkovca proizvodila je isključivo za zapadno tržište, prenosi Dnevno.hr.
Fabrika iz Benkovca bila je poznata po tome što je odjeću proizvodila u korporaciji sa vodećim evropskim brendovima sportske odjeće, kao što su Adidas i francuski Rondine.
U to vrijeme Jugoplastika je za Adidas godišnje proizvodila 4,5 miliona sportskih torbi.
Radili dijelove za Citroen i Renault
Solinska fabrika auto-dijelova proizvodila je dijelove za fabriku automobila Zastava, za Citroen, Renault, za njemački Volkswagen, rusku Ladu te italijanski Fiat.
U Starom gradu na Hvaru je bilo 200 radnika koje je proizvodilo plastičnu dugmad, dok su u Makarskoj otvoreni pogoni za proizvodnju plastičnih profila od PVC-a, gdje je radilo otprilike 300 radnika.
Od gotovo 13 hiljada radnika Jugoplastike, njih čak deset hiljada direktno je radilo u proizvodnji, u stvaranju novih materijalnih vrijednosti.
Apsolutno svi pogoni Jugoplastike imali su vlastite restorane, a restorani su tada imali i prehranu i za dijabetičare.
U oglasnima ćete često naći proizvode ove firme koji se koriste i danas, prenosi B92.