Tu vijest objavio je Goran Leš, inženjer mašinstva na splitskom FESB-u.
– Njegov Rolls-Royce Viper mlazni motor podigao je sasvim pristojnu količinu trave i zemlje, a prodoran zvuk proparao je nebo iznad Sinja – napisao je na svom Facebook profilu.
Inače, Soko G-2 Galeb (N-60) dvosjedni školsko-borbeni avion jugoslavenske proizvodnje razvijen tokom 1960-ih. Bio je prvi mlažnjak iz republika bivše SFRJ koji je ušao u serijsku proizvodnju.
Razvoj Galeba započinje 1957. u Vazduhoplovnom tehničkom institutu izradom dva prototipa, Galeba-1 (tri gumena spremnika goriva unutar trupa) i Galeba-2 (dva spremnika u trupu + tip tankovi).
Posljednji će postati osnova za daljnu serijsku proizvodnju. Prvi probni let obavio je 3. jula 1961., serijska proizvodnja započela je 1963. u tvornici Soko, Mostar te je prvi primjerak u operativnu upotrebu ušao 30. jula 1965.
Razvoj poboljšanog Galeba namijenjenog izvozu započeo je u novembru 1969. Ugrađen je snažniji motor, povećan je kapacitet goriva te je unaprijeđen kokpit. Jedini ovakav izrađen avion dobio je oznaku G-3 te je korišten za razna testiranja u “Vazduhoplovnom opitnom centru”, prenio je Bljesak.info.