Tri suštinski američke kompanije – Starbucks, Nike i Boeing – trenutno dijele zajedničku nevolju.
Svaka od njih ima novog izvršnog direktora na čelu sa misijom da riješi velike probleme i, što je najvažnije, vrati brendu nekadašnji sjaj. Niko od njih ne očekuje lak posao, što je ova sedmica bolno jasno pokazala, ocjenjuje CNN u svom komentaru.
O čemu se radi: Preliminarni izvještaj o zaradi od utorka otkrio je još jednu četvrtinu pada prodaje u Starbucksu – treći po redu. Pad je bio posebno snažan u SAD-u, gdje je prodaja pala 10%; i u Kini, gdje su pali za 14%. U osnovi, potražnja nije bila ovako mala od prve godine pandemije.
Brojke su bile toliko ružne da je Starbucks preduzeo neobičan korak obustavljajući svoje finansijske smjernice do kraja godine – potez koji bi, u teoriji, trebalo da da novom šefu vremena da smisli plan spasa.
Bajan Nikol preuzeo je uzde kompanije prošlog mjeseca i postao treći izvršni direktor Starbucksa u tri godine. Ali čak i za Nikola, tipa poznatog u cijeloj industriji kao spasitelja za rastuće kompanije, ovo će biti herkulovski zadatak.
On je kazao da želi da pojednostavi jelovnike i poboljša broj zaposlenih.
“Moramo iz temelja promijeniti našu strategiju kako bismo se mogli vratiti rastu”, rekao je. “Ljudi vole Starbucks, ali čuo sam od nekih kupaca da smo se udaljili od naše srži.”
Ukratko: vratite opuštenu atmosferu kafića u zajednici iz 90-ih. I možda prestanite pokušavati da nas natjerate da pijemo maslinovo ulje.
Nike je u sličnom problemu. Njegove dionice su ove godine pale nekih 25%, a prihodi su pali 10% u prošlom tromjesečju u odnosu na godinu ranije. Poput Starbucksa, Nike novog šefa za kojeg se svi nadaju da će se ubaciti s velikim idejama kako bi brendu vratio nekadašnji sjaj.
Lakše reći nego učiniti, naravno. Nikeovi problemi proizlaze iz sopstvenih strateških grešaka – kao što je nedovoljno fokusiranje na pravljenje cool sportske obuće – kao i sve veće konkurencije mlađih brendova kao što su Hoka i On.
Novi čelnik kompanije, Eliot Hil, na poziciji je tek nekoliko sedmica, ali je već osigurao produžetak Nikeovog partnerstva sa NBA i WNBA za 12 sezona, osiguravajući da će čuveni znak ostati na profesionalnim košarkaškim uniformama i službenoj odjeći.
Problematično dijete
I konačno, tu je Boeing. Stvari su već bile u haosu kada je Keli Ortberg preuzela dužnost izvršnog direktora u avgustu i nekako su se zapravo pogoršale.
U srijedu su sindikalni radnici koji su štrajkovali posljednjih šest sedmica odbili Boeingovu ponudu da se vrate na posao, što znači da će se obustava rada koja izvlači oko milijardu dolara mjesečno iz kompanije nastaviti. Da stvari budu gore, istog dana Boeing je prijavio gubitak od 6 milijardi dolara u trećem kvartalu, jedan od najvećih kvartalnih gubitaka u istoriji kompanije.
Sve se to dešava nakon godine koja je počela tako što je jedan od čepova na vratima njegovog aviona eksplodirao u vazduhu. To je došlo nakon šestogodišnjeg poglavlja obilježenog dvostrukim tragedijama, prokletim otkrićima o sistemskim neuspjesima kompanije i skoro potpunoj eroziji Boeingove reputacije za kvalitet i sigurnost.
Poput Nikea i Starbucksa, Boeing gleda u svoju prošlost da vodi svoju budućnost. Nažalost po Ortberga, trulež seže više od jedne decenije. A Boeing neće moći da napravi vremensku mašinu koja mu je toliko potrebna bez 33.000 mašinista koji su trenutno u štrajku, zaključuje komentator CNN-a, prenosi Investitor.me.