BIZnews

U BiH četvrtina stanovnika naručuje online

Prema istraživanju Evrostata, u 2023. godini 58 odsto ljudi, starosti od 16 do 74 godine, u Evropskoj Uniji (EU) prijavilo je da je kupilo usluge ili naručilo robu preko interneta.

Temu

Prema istraživanju Evrostata, u 2023. godini 58 odsto ljudi, starosti od 16 do 74 godine, u Evropskoj Uniji (EU) prijavilo je da je kupilo usluge ili naručilo robu preko interneta.

Udio stanovništva koje koristi e-trgovinu u Srbiji varira od regiona do regiona. Mada nešto manje ispod EU prosjeka, najviše onlajn potrošača je u Beogradu (56,4 odsto), dok je najmanje u regionu Južne i Istočne Srbije (37,3 odsto). Ispod EU prosjeka nalaze se i Vojvodina (46,7 odsto) i region Šumadije i Zapadne Srbije (44,2 odsto).

U okruženju, onlajn kupuju najviše stanovnici Hrvatske (49,9 odsto). Međutim, ostale zemlje značajno manje koriste usluge e-trgovine, najmanje ih je u Crnoj Gori (18,6 odsto) i Albaniji (13,6 odsto).

Online kupovinu obavlja četvrtina ljudi u Bosni i Hercegovini (25,5 odsto), Sjevernoj Makedoniji (27,6 odsto) i Rumuniji.

Tri evropska regiona sa najvećim brojem onlajn kupaca nalaze se u Nizozemskoj, gdje preko 85 odsto ljudi obavlja kupovinu onlajn. Visoki procenat bilježe skandinavske zemlje, prije svega Švedska i Danska.

Vidno je da stanovnici Zapadne Evrope značajnije koriste usluge onlajn trgovine. Iznad EU prosjeka se nalaze Francuska, Njemačka, Češka, Austrija, ali i Španija i Mađarska.

Nasuprot tome, od 20 regiona Evrope u kojima je manje od 35 odsto stanovništva kupovalo preko interneta, najmanje ih je u Bugarskoj gdje manje od jedan od pet ljudi koristi e-trgovinu.

Kada je riječ o Srbiji i regionu, prava eksplozija dogodila se od kada je kineska platforma za onlajn trgovinu Temu postala dostupna kod nas. Agresivna marketinška kampanja učinila je Temu ne samo globalno konkurentnom, nego i vrlo popularnom među kupcima.

U odnosu na Aliexpress, potrošačima davno poznatu platformu, Temu se čini kao osvježenje u pogledu znatno nižih cijena, mogućnosti besplatne poštarine i atraktivnih ponuda i popusta.

Mada ne podliježe domaćim zakonima ili zakonima EU, Temu ima mogućnost izjavljivanja reklamacije i politiku vraćanja robe i tu daje čak bolje uslove nego što daje naš zakon. Potrošač ima pravo da se predomisli i vrati proizvod u roku od 90 dana.

U međuvremenu, razne kontroverze koje prate ovu aplikaciju dovele su do toga da Evropska komisija pokrene istragu protiv kineske platforme koja se odnose na kršenje pravila o zaštiti potrošača i prodaji nebezbednih proizvoda, prenosi Akta.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh