– EU bi trebala poticati kineske proizvođače automobila da otvore više fabrika u Uniji kao dio dogovora o ukidanju kaznenih carina na uvezena kineska električna vozila, rekao je šef Mercedes-Benza.
Ola Källenius, koji je također predsjednik evropskog tijela za automobilsku industriju Acea, rekao je da je Kina prije nekoliko decenija tražila od europskih proizvođača automobila da ulažu na domaćem tržištu kako bi pristupili njezinom tržištu i da bi taj pristup mogao biti dio rješenja trgovinskog spora.
“Niko se ne slaže s činjenicom da su jednaki uvjeti za igru legitimna rasprava. Pitanje je koji alat koristite?” rekao je Källenius u intervjuu za Financial Times.
“Nemojte ubrzavati protekcionizam jer …imamo mnogo za izgubiti.”
U oktobru je Bruxelles uveo carine do 45 posto na uvoz kineskih električnih vozila nakon velikog porasta prodaje, navodeći da su primili nepravedne subvencije, te je otvorio nekoliko antidampinških i antisubvencijskih istraga. Peking je odgovorio antidampinškim carinama na rakiju i istragom svinjetine i mliječnih proizvoda.
Njemački proizvođači automobila bili su najglasniji protivnici protekcionističkih mjera jer se boje odmazde Pekinga i oslabljenog interesa potrošača u zemlji u trenutku kada su već pretrpjeli oštar pad prodaje zbog porasta kineskih marki.
Također su se borili da se natječu s pristupačnijim i naprednijim kineskim električnim vozilima firmikao što je BYD.
Kada su se njemački proizvođači automobila 1980-ih nastojali etablirati u azijskoj privredi u nastajanju, pristali su na osnivanje zajedničkih ulaganja s kineskim partnerima. Källenius je rekao da je odluka na kreatorima politike EU hoće li doći do recipročnog dogovora.
“Kad smo došli u Kinu …kreatori politike pozvali su nas: industrijalizirajte se ovdje ako želite osvojiti tržište. Koliko ja razumijem, europski kreatori politike rekli su isto, vis-à-vis Kineza,” rekao je.
“Mislim da su to legitimni razgovori, ali to znači da biste zapravo otvorili tržišta i stvorili što je više moguće jednake uvjete za igru, a zatim dopustili da najbolji akter na tržištu pobijedi.”
Bruxelles također planira nametnuti kriterije koji od kineskih firmi zahtijevaju da imaju fabrike u Europi i dijele tehnološko znanje. BYD planira graditi vozila u Mađarskoj, dok je CATL nedavno sa Stellantisom dogovorio izgradnju fabrike litijskih baterija u Španiji vrijedne 4,1 milijarde eura, prenosi SEEbiz.
Kallenius je rekao da će carine naštetiti industriji i da bi Bruxelles trebao postići kompromis s Pekingom oko dogovora o njihovom ukidanju, dodajući da je Kina postala sastavni dio globalnog lanca opskrbe automobilske industrije, uključujući sirovine, napredne čipove i komponente.
“Samo želimo upozoriti kreatore politike da kažu, ne zaboravite što nas je učinilo tako uspješnima u ovom kompliciranom svijetu”, rekao je.
Prošle sedmice Acea je poslala pismo čelnicima EU-a pozivajući ih da ne uzvraćaju mjere protiv prijetnji carinama novoizabranog američkog predsjednika Donalda Trumpa.