Tvrde da je razlog taj što je država povisila akcize na naftu i naftne derivate.
“Istovremeno je oko 4.000 profesionalnih vozača iz RS otišlo u zemlje zapadne Evrope, jer je ovdje gotovo nemoguće zaraditi od prevoza”, kaže Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prevoznika za unutrašnji i međunarodni transport bh. entiteta Republike Srpske.
Grbić je i sam prošle godine preregistrovao firmu za međunarodni transport u Sloveniju, dok je jedan manji segment zadržao u Banjaluci, ali planira da se potpuno povuče iz Bosne i Hercegovine.
On ističe da prevoznicima troškovi goriva u ukupnim troškovima prevoza učestvuje sa čak 70 posto.
Upravo zbog velih opterećanja, Udruženje međunarodnih putnih prevoznika tereta pri Vanjskotrgovinskoj komori BiH je iniciralo da se prevoznicima vraća dio novca od plaćene akcize na naftu i naftne derivate, piše “SrpskaInfo“.
Pozivaju se na zemlje Evropske unije koje su, kako kažu, imale dug period prilagođavanja, pa nije jasno zašto BiH ima obavezu prilagođavati svoju legislativu i koja još nije u poziciji otvaranja bilo kojeg poglavlja. Međutim, njihovu inicijativu odbili su u Upravi za indirektno oporezivanje BiH.
“Ja poslujem u Sloveniji i na svakih potrošenih 1.000 litara goriva država mi vraća 70 eura. Mi smo to tražili i od vlasti u BiH, ali za naše probleme ne postoji sluh. Ako tako nastave, ne znam ko će im plaćati poreze i sve ostale namete”, dodaje Grbić.