Brčko distrikt, Bosna i Hercegovina, ali i čitava planeta pokušavaju da se priviknu na novo normalno.
Postepeno popuštanje mjera počelo je proteklih dana i u našim gradovima. Iako će se o ekonomskim posljedicama tek pričati, vlasnici biznisa, naročito onih manjih, srećni su što su počeli raditi, makar to bilo i pod strogim mjerama zaštite.
Ipak, nove mjere stvaraju nove probleme, naročito za ona mjesta na kojima je opasnost za prenos zaraze najveća. Kada su ugostiteljski objekti u pitanju, jasno je da se fizička distanca mora poštovati, uz redovnu dezinfekciju i dodatne mjere zaštite. Jasno je i da to stvara komplikacije osoblju, naročito kada je u pitanju posluživanje unutar samih objekata. Slične probleme imaju i zubari, kozmetički i frizerski saloni, sva ona mjesta gdje je nemoguće u potpunosti držati fizičku distancu.
Kao što je bio slučaj i prilikom ranijih promjena na globalnom nivou, oni koji se najbolje prilagode novoj normi imaju najveće šanse za uspjehom. Jer svima nam je u ovim komplikovanim vremenima potrebno malo jednostavnosti.
Novi projekat iz brčanske firme MSG Grupe za zadatak ima upravo to – da inovativnošću pojednostavi poslovanje kako ugostiteljima, tako i zubarima, frizerima i njihovim gostima i klijentima, te da prelazni period zvani ‘novo normalno’ učini što lakšim za sve nas.
Riječ je o aplikaciji ‘Spotter’, koja vlasnicima ovih biznisa omogućava da na brz i lak način prate broj gostiju u lokalima, a potencijalnim gostima jasno govori u kom lokalu imaju najveće šanse da pronađu mjesto za kafu ili obrok, kao i da unaprijed znaju koliko treba čekati na šišanje, kozmetički tretman ili stomatološku intervenciju.
“Način rada pojednostavljen je u cilju uštede za vlasnike ovih poslova, a sve što vam je potrebno jeste računar, tablet ili telefon. Nakon što na linku https://spotter.msg-group.net/#/landing, registrujete svoj biznis, dodate lokal i odaberete broj mjesta, sve što preostaje je redovno unošenje broja gostiju ili klijenata. To je sve. Neko od osoblja kroz jednostavan interfejs prosto dodaje ili oduzima broj trenutnih gostiju ili klijenata u objektu, što lokalu omogućava da u preglednoj aplikaciji uvijek ima uvid u broj slobodnih mjesta ili vrijeme čekanja na tretman“, pojašnjava direktor MSG Grupe, Miodrag Marković.
“S druge strane, kada kao gost poželite negdje na kafu ili ručak, šišanje ili kozmetički tretman, umjesto da lutate od lokala do lokala, jednostavno otvorite ‘Spotter’ na svom telefonu putem linka https://spotter.msg-group.net/ i istog trenutka vidite gdje možete naći mjesto“, dodaje Marković.
Pored toga što štedi vrijeme i olakšava prolazak kroz period koji je već dovoljno stresan, ‘Spotter’ doprinosi i sprečavanju širenja zaraze. Nema nepotrebnog ulaska gostiju u lokale koji su već puni, nema lutanja ni pozdravljanja dok se probijate kroz stolove, nema potrebe da osoblje lokala objašnjava svakom ‘zalutalom’ gostu da trenutno nema mjesta… Dva klika i znate – evo gdje danas pijem kafu.
“Aplikacija Spotter poklon je MSG Grupe svom gradu i državi, te je potpuno besplatna za sve korisnike, kako vlasnike privrednih subjekata, tako i za potencijalne goste. Takođe, aplikacija ne prikuplja nikakve podatke o korisnicima“, naglašava direktor MSG-a.
Društvena odgovornost koju smo, čini se, već zaboravili, vraća se kao model poslovanja kako u Brčkom, tako i u ostalim dijelovima države. Možda smo prolazeći kroz globalnu pandemiju ipak naučili – iako razdvojeni, jedni uz druge i jedni za druge uvijek smo najjači.