Nikada nije davao intervjue niti želio da učestvuje u javnom životu. Ni u njegovom rodnom mjestu mnoge komšije ga ne bi prepoznale kada bi ga vidjele na ulici. Brojni njemački mediji pokušavali su da dođu do njega ili do nekog iz njegovog okruženja, ali su nailazili na “zid šutnje”, piše El Pais.
Takva tajnovitost umnogome podsjeća na onu koju je nekada oko sebe održavao španski biznismen Amanzio Ortega, vlasnik brojnih brendova, među kojima je i Zara. Ali, Schwarz je tu tajnovitost uspio da održi i u vremenu kada je došlo do ekspanzije društvenih mreža.
Diskrecija nije tako rijetka pojava za njemačke milijardere pa je tako i vlasnik konkurentskog lanca Aldi “nedostižan” za medije.
I on i njegova porodica. Za Schwarzova tajnovitost “kriv” je i njegov karakter, ali također i strah od otmice sa kojom se sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog stoljeća suočavala porodica osnivača Aldija.
Ipak, neki podaci o vlasniku Lidla su poznati. Rođen je 1939. godine u Heilbronu. Njegov otac bavio se prodajom voća na veliko zajedno sa partnerom, koji se prezivao Lidl. Posle završene srednje škole počeo je da radi sa ocem, a porodica Schwarz je 1973. otvorila prvi market, po uzoru na Aldi, koji se već širio Njemačkom nudeći niske cene i širok asortiman proizvoda, piše Mondo.
Pošto nije želio da koristi svoje prezime, jer u prevodu sa njemačkog znači “crno” i moglo bi da bude asocijacija na crno tržište, odlučio je da iskoristi prezime očevog partnera, kratko i jasno – Lidl.
Četiri godine nakon otvaranja prvog marketa, Lidl je već imao lanac od 33 prodavnice. Te 1977. godina Jozef Schwarz je umro i njegov sin Dieter, našao se na čelu kompanije.
Danas njegova imperija ima 11.200 prodavnica u 29 zemalja širom svijeta.
Nemačka televizija ZDF nedavno je emitovala reportažu o istoriji Lidla, koja je počela rečenicom:
“Diter Schwarz, fenomen, duh”.
Novinari te kuće su otputovali u njegovo rodno mjesto da bi pitali mještane prepoznaju li ga na nekoj od malobrojnih fotografija, ali je većina samo odmahnula glavom.