Organizatori sajma, Bosna Bank International (BBI) i Agencija za certificiranje halal kvalitete najavljuju bogat program, učešće sjetskih i domaćih firmi te vodećih svjetskih stručnjaka iz oblasti halal industrije, biznisa i akademske zajednice.
“Sarajevo halal sajam okuplja veliki broj poslovnih ljudi, kompanija te proizvoda i usluga iz različitih zemalja svijeta na jednom mjestu. Ovo će biti mjesto susreta proizvođača, kupaca, distributera i krajnjih potrošača što predstavlja mogućnost promocije, održavanja sastanaka, poslovnih dogovora, sklapanje ugovora”, kaže za Preporod.info Damir Alihodžić, direktor Agencije za certificiranje halal kvalitete.
Alihodžić ističe da Bosna i Hercegovina predstavlja najuređenije halal tržište u regionu i Evropi, te jedno od najuređenijih halal tržišta u svijetu, a krajnji potrošači imaju veliko povjerenje u halal status i kvalitet domaćih proizvoda što je omogućilo izvoz halal certificiranih proizvoda na tržišta koja zahtijevaju halal certifikat. Sve to doprinosi razvoju halal industrije i investiranju u oblast proizvodnje halal proizvoda i pružanja halal usluga.
“Halal industrija Bosne i Hercegovine najrazvijenija je industrija u regionu sjevernoistočne Evrope. Ona broji 109 halal certificiranih kompanija koje na domaće tržište svakodnevno plasiraju oko 7000 proizvoda. Najveći broj halal certificiranih kompanija dolazi iz oblasti industrije mesa, zatim konditorske i mliječne industrije, prerade voća i povrća”, kaže Alihodžić.
U posljednje vrijeme, napominje Alihodžić, sve je više izražen interes za certificranje ugostiteljsko-turističkh objekata. Takođe, veliki broj domaćih kompanija svoje halal proizvode plasiraju na različita halal tržišta, ali i ona tržišta na kojima halal nije uslov nego konkurentna prednost.
“Bh. halal proizvodi pronalaze svoje mjesto na policama različitih marketa diljem svijeta.Domaće k ompanije izvoze u zemlje regiona, EU, Ameriku, Kanadu, Australiju, UAE, Saudijsku Arabiju, Rusiju, Azerbejdžan, Maleziju i druge zemlje. Shodno tome, halal proizvodi sa našeg područja su kvalitetni, konkurentni i zanimljivi potrošačima s tim da je neophodno dodatno raditi na promociji, brendiranju i zajedničkom nastupu na postojećim i novim tržištima”, govori Alihodžić.
Kada se govori o halal turizmu, prema riječima Alihodžića, Bosna i Hercegovina postaje sve atraktivnija turistička destinacija čemu u prilog govori porast broja stranih turista i dobar rejting na skali najpoželjnijih halal turističkih destinacija. Porast broja turista pozitivno se odrazio i na strana ulaganja u turističke objekte i za očekivati je da će ovi trendovi biti nastavljeni, jer su halal turisti generalno dobro prihvaćeni u Bosni i Hercegovini.
“Uzimajući u obzir sve gore navedeno, možemo zaključiti da Bosna i Hercegovina može ponuditi dosta toga kada su u pitanju halal certificirani proizvodi i usluge. Također, želimo istaknuti da je halal tržište Bosne i Hercegovine najznačajnije u regionu jugoistočne Evrope na kojem je primjetno prisustvo i stranih halal proizvoda koji su certificirani”, kaže na kraju Alihodžić, piše Nezavisne.