Agencija za pružanje usluga u zračnoj plovidbi (BHANSA) ove godine planira strateška kapitalna ulaganja koja će rezultirati značajnim unapređenjem ovih usluga u sve četiri zračne luke u Bosni i Hercegovini.
“Strateški plan kapitalnih ulaganja za lokaciju Sarajevo uključuje projektiranje potpuno novog kontrolnog tornja Međunarodne zračne luke Sarajevo, na novoj lokaciji koju će Agencija odrediti u suradnji sa Zračnom lukom, a do realizacije ovog velikog projekta, rad na sanaciji postojećeg kontrolnog tornja”, ističe u izjavi za Fenu direktor BHANSA-e Davorin Primorac.
Bolji uvjeti
Prema njegovim riječima, sanacija postojećeg kontrolnog tornja značajno će poboljšati uvjete rada djelatnika Jedinice prilazne i aerodromske kontrole leta Sarajevo te poboljšati kako pružanje usluga u zračnoj plovidbi, tako i sigurnost zračnog prometa.
“Rekonstrukcija, sanacija, uređenje i proširenje objekta planirana je i u Banjoj Luci, gdje su planirane i pripremne radnje za uvođenje radarske kontrole u Jedinici prilazne i aerodromske kontrole leta Banja Luka.
U Tuzli, unatoč pandemiji, 2020. završili smo sanaciju i modernizaciju kontrolnog tornja, a daljnji planovi su sanacija i modernizacija pripadajućih objekata kontrolnog tornja te uređenje meteo parka”, pojašnjava Primorac.
5,4
posto pao je promet na Aerodromu Sarajevo u travnju
BHANSA također planira značajna ulaganja na lokaciji Ortiješ u Mostaru, gdje je i sjedište Agencije. “Na lokaciji sjedišta BHANSA-e u Mostaru planirana je kompletna revitalizacija i obnova postojećih zastarjelih i zapuštenih objekata, te izgradnja novog i modernog amfiteatra za potrebe Centra za obuku kontrolora letenja, odnosno buduće škole.
Nadalje, planirana je obnova i modernizacija kontrolnog tornja u Jedinici prilazne i aerodromske kontrole zračnog prometa Mostar, te proširenje postojećeg prostora zgrade ATC simulatora za smještaj novih tornjevih simulatora potrebnih za obuku i kontinuiranu obuku zračnih djelatnici kontrole prometa i pseudo piloti”, ističe Primorac.
Osim što će utjecati na kvalitetu rada BHANSA-e, sve ove aktivnosti značajno će promijeniti izgled zračnih luka u Tuzli, Banjoj Luci, Mostaru i Sarajevu.
“Ovo je ambiciozan, ali i neophodan plan kako bi se stvorili preduvjeti za daljnje unapređenje usluga u zračnoj plovidbi. Ovim građevinskim radovima i revitalizacijom postojećih objekata BHANSA će omogućiti realizaciju vlastitih ciljeva, ali će to značajno promijeniti cjelokupan izgled aerodromskih prostora, što je u interesu lokalnih zajednica i razvoja zrakoplovstva u Bosni i Hercegovini”, zaključuje direktor BHANSA-e Davorin Primorac.
Pad u Sarajevu
U međuvremenu, objavljeni su najnoviji podaci o prometu koji pokazuju da je Aerodrom Sarajevo osjetio utjecaj odluke Wizz Aira da zatvori svoju bazu u gradu, a zračna luka bilježi pad broja putnika u travnju u odnosu na isti mjesec prošle godine. Sarajevska zračna luka primila je 89.580 putnika tijekom mjeseca, što predstavlja pad od 5,4% u odnosu na prošlu godinu i pad od 0,3% u odnosu na pretpandemijsku 2019.
U prva četiri mjeseca ove godine, zračna luka je opslužila 283.820 putnika, što je i dalje rast od 4,4% u odnosu na prošlu godinu i rast od 7,4% u odnosu na 2019.
Wizz Air zatvorio je svoju bazu u glavnom gradu Bosne i Hercegovine u studenome prošle godine, što je rezultiralo ukidanjem desetak linija, prenosi poslovni.