Zenica, Žepče, Zavidovići, Maglaj, Usora… – niz je lokalnih zajednica, općina i gradova koji su ovih dana velika gradilišta uslijed intenziviranja dinamike izgradnje dionica na sjevernom dijelu koridora 5C koji prolazi kroz Federaciju BiH, a prema informacijama za Večernji list, u ovom se trenutku radi na čak 50 kilometara autoceste u ovom dijelu zemlje, prenosi biznisinfo.
Općine i gradovi kroz koje će prolaziti buduća žila kucavica i panevropski koridor, a koji su od strateškog značaja za Evropsku uniju, ali i kontinent u cjelini, na ove radove gledaju kao na iznimnu priliku jačanja vlastitih ekonomskih potencijala, a osobito kada govorimo o gradnji poslovnih zona u blizini budućih čvorišta.
Poznato je da poslovni subjekti traže brzu i sigurnu prometnu vezu, a naročito kada govorimo o izvozno orijentisanim firmama, tako da je sinergija modela poslovnih zona s budućim koridorom nešto što će dodatno dinamizirati rast lokalne privrede.
Svjesni su toga i u Usori te su pokrenuli rekonstrukciju prometnica u novoj zoni koja će vjerovatno postati atraktivna zbog blizine petlje autoceste na koridoru 5C. Zona se, objasnio je nedavno načelnik općine Zvonimir Anđelić, nalazi vrlo blizu priključenju na autocestu, a što će vjerovatno biti zanimljivo investitorima.
I sama Općina ubrzava aktivnosti u cilju privlačenje novih investicija te će im, kako je objasnio, pravac djelovanja biti poboljšanje uslova kako bi se privukli novi ulagači.
Nešto južnije, u općini Žepče, razmišljaju na sličan način. Kroz ovu općinu prolazit će 21,5 kilometara autoceste, a upravo na ovaj projekt gledaju kao na novu priliku za rast lokalne ekonomije, a što je pak usko vezano uz tematiku poslovnih zona.
Zanimljivo je, naveo je načelnik Mato Zovko, kako će u Žepču postojati dva čvorišta, jedno u Golubinji, drugo u Ozimici, a planira se i čvorište Tuzla – Žepče – Koridor 5C.
Sve navedeno u velikoj će mjeri biti dodatni stimulans poslovnim subjektima koji će upravo svoje proizvodne pogone graditi u blizini jednog ovakvog strateški značajnog panevropskog koridora.
Model poslovnih zona koji je raširen u nizu lokalnih zajednica diljem BiH pokazao se kao pun pogodak kada je riječ o privlačenju investicija, a što je dobrim dijelom posljedica činjenice da su lokalne, ali i kantonalne vlasti, prepoznale takav način gospodarenja kao iznimno učinkovit za razvoj općina i gradova. I upravo će se taj model dodatno pokazati uspješnim uslijed geografske blizine jedne moderne autoceste.
Veoma važan dio koridora
Jedna od ključnih dionica na ovom dijelu autoceste je ona Medakovo – Ozimice, ukupne dužine 21,3 kilometra, a koja je zapravo najveći investicijski ugovor u posljednjih 30 godina u BiH. Na dionici radi Cengiz İnşaat Sanayi ve Ticaret A. Ş., a riječ je o prometnici koja će imati strateški značaj za ovaj dio Bosne i Hercegovine kada govorimo o podizanju učinkovitosti prometne povezanosti i pozicioniranju na evropskoj mreži prometnih pravaca.
Uz ovu, gradi se još nekoliko dionica koje će biti dio velikog mozaika sjevernog dijela koridora, počevši od dionice Poprikuše – Nemila, uključujući tunel Golubinja, pa do dionice Putnikovo Brdo – Medakovo.
Vršilac dužnosti direktora JP Autoceste Federacije Denis Lasić za Večernji list je potvrdio kako se od Zenice prema sjeveru gradi 50 kilometara autoceste. To je dio koji obuhvata općine Usora, Doboj Jug, preko Tešnja, Maglaja do sjevernog dijela Žepča.
Najavio je i kako bi uskoro radovi trebali početi i na posljednjoj dionici od Maglaja do Žepča u dužini od 12 kilometara, čime će u izgradnji biti kompletna sjeverna prometnica.
Planovi su da se do juna 2026. godine završi izgradnja svih dionica na sjevernom dijelu Koridora 5C, a koji će, uslijed svoje pozicije, kao i činjenice da prolazi nizom lokalnih zajednica s velikim brojem poslovnih subjekata i snažnim potencijalom daljnjeg razvoja, biti nova žila kucavica ovoga dijela BiH, piše biznisinfo.