Kompanija Avast, poznata po svojim antivirus programima, suočava se s kaznom od 16,5 miliona dolara zbog prodaje podataka o pretraživanju korisnika bez njihovog znanja. Ova kazna, koju je objavila američka Federalna trgovinska komisija (FTC), samo je vrh ledenog brega u seriji otkrića o praksama privatnosti koje su mnoge zabrinule.
Stotine firmi
Od 2014. do 2020. godine Avast je prikupljao informacije o pretraživanju korisnika putem svojih antivirusnih softvera i proširenja za preglednike. Ovi podaci su uključivali informacije o vjerskim uvjerenjima, zdravstvenim problemima, političkim stavovima, lokacijama i finansijskom statusu korisnika.
Ono što je posebno zabrinjavajuće jeste činjenica da su ti podaci prodavani stotinama firmi, a da korisnici nisu bili obaviješteni o tome.
Istraga koju su proveli Motherboard i PCMag 2020. godine prva je bacila svjetlo na ove prakse privatnosti Avasta, nakon čega je kompanija zatvorila svoju filijalu za prikupljanje podataka Jumpshot. Iako je Avast tvrdio da je uklonio identifikacione informacije prije prodaje podataka, FTC je utvrdio da kompanija “nije adekvatno anonimizirala informacije o pretraživanju korisnika”. Umjesto toga, prodavali su podatke s jedinstvenim identifikatorima za svaki preglednik, otkrivajući posjećene sajtove, vremenske oznake, tip uređaja i preglednik koji se koristi, kao i lokaciju, piše Telegraf.rs.
FTC je također naveo da je Avast obmanjivao korisnike tvrdnjama da će njihov softver pomoći u eliminiranju praćenja na internetu, dok je zapravo sam vršio praćenje. Pored kazne od 16,5 miliona dolara, predloženi nalog FTC-a sprečava Avast da lažno predstavlja šta radi s podacima koje prikuplja.
Praćenje lokacije
Također, kompanija mora da prestane s “prodajom ili licenciranjem bilo kakvih podataka o pretraživanju” iz svojih proizvoda oglašivačima, kao i da obriše sve podatke o pretraživanju koje je dobila preko Jumpshota. Avast je dužan da obavijesti pogođene korisnike da su njihovi podaci prodavani bez njihovog znanja.
Portparol Avast Džes Moni za The Verge je rekao:
– Posvećeni smo našoj misiji zaštite i osnaživanja digitalnih života ljudi. Iako se ne slažemo s optužbama FTC-a i karakterizacijom činjenica, zadovoljni smo što smo riješili ovo pitanje i radujemo se nastavku služenja našim milionima korisnika širom svijeta.
FTC je u posljednjih nekoliko sedmica pojačao borbu protiv loših praksi privatnosti podataka. U januaru, FTC je postigao nagodbu s Outlogic (ranije X-Mode Social), kojom se ovom brokeru podataka zabranjuje prodaja informacija koje se mogu koristiti za praćenje lokacije korisnika. Također je zabranjeno i InMarketu da prodaje precizne lokacije korisnika..