BIZnews

Poznati trgovački lanac masovno varao kupce

Ono što u cijeloj priči ostaje nerazjašnjeno jeste je li trgovac namjerno manipulisao cijenama i težinom svojih proizvoda ili je ovdje riječ o nekoj vrsti pogreške.

Walmart - cnbc.com

Nakon što se poznata američka trgovina Walmart pristala nagoditi na iznos od 45 miliona dolara uslijed tužbe u kojoj su je potrošači optužili da je godinama varala na vaganju mesa, u javnost polako dospijevaju detalji kako je to trgovina tačno muljala svoje kupce, i prilično su nevjerovatni.

Portal Consumer Reports nabavio je nekoliko primjera računa iz parnice iz kojih je vidljivo da su se prevare najčešće odnosile na pretpakovano meso, meso peradi i ribu, da su bile učestalije kod robe na akciji te da su potrošači u konačnici za kilogram mesa plaćali više nego što je bila izražena cijena na deklaraciji.

Prema jednom primjeru uključenom u parnicu, Walmart je na polici oglašavao sniženu cijenu puretine od 98 centa za funtu (0,454 kg) dok je redovna cijena na robi iznosila 1,48 dolara za funtu (0,454 kg), dakle 50 centi više.

Komad mesa težio je 15,28 funti, što znači da ga je potrošač na sniženju trebao platiti 15,07 umjesto redovnih 22,76 dolara, no kompanija je posegnula za trikom – prilikom obračuna, sistem je naprosto povećao težinu proizvoda upravo toliko da cijena dosegne redovnu pa je potrošač na kraju zapravo platio puni iznos umjesto akcijskog.

Drugi primjer odnosi se na pakovane svinjske šnicle – snižena cijena na polici je 4,16 dolara za funtu (0,454 kg) dok redovna na paketu iznosi 5,17 dolara pa bi paket težine 1,98 funti na popustu trebao koštati 9,25 umjesto 10,24 dolara.

No u trenutku kad ga je potrošač išao platiti, sistem je napravio isti trik kao i u prijašnjem slučaju – jednostavno je povećao težinu proizvoda na 2,2 funte i time naplatio 10,24 dolara, dakle punu cijenu proizvoda. Sporne račune možete pogledati OVDJE.

Walmart je tokom spora negirao da je manipulisao težinom svojih proizvoda, no na kraju se ipak pristao nagoditi, a svi potrošači koji su u periodu od 19. oktobra 2018. do 19. Januara 2024. godine bili oštećeni u ovoj prevari imaju pravo biti uključeni u odštetu, prenosi Jutarnji hr.

Ako su zadržali račune te mogu dokazati kupovinu, ostvaruju pravo na povrat u iznosu od dva posto, odnosno najviše do 500 dolara, a prijaviti se mogu do 5. juna.

Ono što u cijeloj priči ostaje nerazjašnjeno jeste je li trgovac namjerno manipulisao cijenama i težinom svojih proizvoda ili je ovdje riječ o nekoj vrsti pogreške.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh