Gaming industrija Srbije u prošloj godini prihodovala je 175 miliona eura ili za 117 odsto više nego godinu dana ranije, rečeno je jučer u Privrednoj komori Srbije (PKS) na predstavljanju najnovijeg izvještaja o toj industriji.
Kako je kazala izvršna menadžerka Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA) i urednica izvještaja Kristina Janković-Obućina, taj prihod je u 2023. ostvarilo 15 gaming kompanija u Srbiji od kojih je 57 odsto razvilo originalne proizvode.
Prema njenim riječima, najznačajnija promjena prošle u odnosu na 2022. godinu u gaming industriji Srbije je rast zaposlenih od čak 98 odsto, što dovodi do procjene da 4.300 gaming profesionalaca radi u toj industriji u našoj zemlji.
Od tog broja, kako je naglasila Janković-Obućina, čak 28 odsto zaposlenih u gaming industriji u Srbiji su žene.
“Najviše nas raduje što u industriji koja se percipira kao muška radi čak 28 odsto žena, a čak polovinu svih timova takođe vode žene, što je trend koji opstaje godinama unazad”, rekla je ona.
Najavila je i da je u ovoj godini planirano otvaranje 475 novih radnih pozicija u ovoj industriji jer se procjenjujue da su tolike potrebe.
“Statistika pokazuje i da, osim Beograda, kao glavni razvojni centri istupaju i Novi Sad i Niš, a top tri oblasti po broju zaposlenih u industriji su programiranje, umjetnička zanimanja i kontrola kvaliteta”, kazala je Janković-Obućina, prenosi Tanjug.
Direktor Asocijacija industrije video igara Srbije Mihajlo Jovanović-Džaril, rekao je da od 2017. do danas domaća gejming industrija beleži kontinuiran rast i razvoj, što je kako je naglasio, naročito značajno imajući u vidu da je 2023. obeležila globalna nestabilnost u mnogim industrijama, pa tako i u ovoj.
“Srbija je ipak ostala izuzetak kada je riječ o većim gašenjima studija ili projekata”, rekao je on.
Jovanović-Džaril je naveo da je i ovaj izvještaj koji je danas predstavljen u PKS način da se svim relevantnim akterima u gaming industriji, stejkholderima, donosiocima odluka, ali i široj javnosti na jednom mjestu prikaže gdje se ovaj ekosistem trenutno nalazi, kao i njegov potencijal.
Direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju PKS Mihailo Vesović kazao je da se ovakav rast prihoda u gaming industriji u prošloj godini može objasniti velikim brojem gaming profesionalaca i njihovih porodica koje su se preselile u Srbiju iz Rusije, Ukrajine i Bjelorusije.
On je naveo i da neke od vodećih globalnih kompanija, poput Wargaming-a, Playrix-a i Sperasoft-a, sada imaju svoja najveća predstavništva upravo u Srbiji, pa se očekuje da će ovakav upliv znanja i iskustva značajno uticati na domaću gaming industriju.
Vesović je dodao i da velike geostrateške promjene pozitivno utiču na gaming industriju koja je važna spona između kreativnih, društvenih i tehničkih nauka.
“Gaming je perspektivna industrija, PKS je podržala nastup naših gamera u Kelnu prošle godine i zadržat ćemo taj kontinuitet i ove godine”, rekao je on i dodao da je PKS sa SGA potpisala i Sporazum kao potvrdu i ozvaničenje bliske i uspješne saradnje.
Naveden je i podatak da su igre proizvedene u Srbiji kupljene ili preuzete više od sto miliona puta.