BIZnews

Biznis budućnosti: Gaming industrija Srbije lani prihodovala 175 miliona eura

Gaming industrija Srbije u prošloj godini prihodovala je 175 miliona eura ili za 117 odsto više nego godinu dana ranije

Videoigre - Click4you.com

Gaming industrija Srbije u prošloj godini prihodovala je 175 miliona eura ili za 117 odsto više nego godinu dana ranije, rečeno je jučer u Privrednoj komori Srbije (PKS) na predstavljanju najnovijeg izvještaja o toj industriji.

Kako je kazala izvršna menadžerka Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA) i urednica izvještaja Kristina Janković-Obućina, taj prihod je u 2023. ostvarilo 15 gaming kompanija u Srbiji od kojih je 57 odsto razvilo originalne proizvode.

Prema njenim riječima, najznačajnija promjena prošle u odnosu na 2022. godinu u gaming industriji Srbije je rast zaposlenih od čak 98 odsto, što dovodi do procjene da 4.300 gaming profesionalaca radi u toj industriji u našoj zemlji.

Od tog broja, kako je naglasila Janković-Obućina, čak 28 odsto zaposlenih u gaming industriji u Srbiji su žene.

“Najviše nas raduje što u industriji koja se percipira kao muška radi čak 28 odsto žena, a čak polovinu svih timova takođe vode žene, što je trend koji opstaje godinama unazad”, rekla je ona.

Najavila je i da je u ovoj godini planirano otvaranje 475 novih radnih pozicija u ovoj industriji jer se procjenjujue da su tolike potrebe.

“Statistika pokazuje i da, osim Beograda, kao glavni razvojni centri istupaju i Novi Sad i Niš, a top tri oblasti po broju zaposlenih u industriji su programiranje, umjetnička zanimanja i kontrola kvaliteta”, kazala je Janković-Obućina, prenosi Tanjug.

Direktor Asocijacija industrije video igara Srbije Mihajlo Jovanović-Džaril, rekao je da od 2017. do danas domaća gejming industrija beleži kontinuiran rast i razvoj, što je kako je naglasio, naročito značajno imajući u vidu da je 2023. obeležila globalna nestabilnost u mnogim industrijama, pa tako i u ovoj.

“Srbija je ipak ostala izuzetak kada je riječ o većim gašenjima studija ili projekata”, rekao je on.

Jovanović-Džaril je naveo da je i ovaj izvještaj koji je danas predstavljen u PKS način da se svim relevantnim akterima u gaming industriji, stejkholderima, donosiocima odluka, ali i široj javnosti na jednom mjestu prikaže gdje se ovaj ekosistem trenutno nalazi, kao i njegov potencijal.

Direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju PKS Mihailo Vesović kazao je da se ovakav rast prihoda u gaming industriji u prošloj godini može objasniti velikim brojem gaming profesionalaca i njihovih porodica koje su se preselile u Srbiju iz Rusije, Ukrajine i Bjelorusije.

On je naveo i da neke od vodećih globalnih kompanija, poput Wargaming-a, Playrix-a i Sperasoft-a, sada imaju svoja najveća predstavništva upravo u Srbiji, pa se očekuje da će ovakav upliv znanja i iskustva značajno uticati na domaću gaming industriju.

Vesović je dodao i da velike geostrateške promjene pozitivno utiču na gaming industriju koja je važna spona između kreativnih, društvenih i tehničkih nauka.

“Gaming je perspektivna industrija, PKS je podržala nastup naših gamera u Kelnu prošle godine i zadržat ćemo taj kontinuitet i ove godine”, rekao je on i dodao da je PKS sa SGA potpisala i Sporazum kao potvrdu i ozvaničenje bliske i uspješne saradnje.

Naveden je i podatak da su igre proizvedene u Srbiji kupljene ili preuzete više od sto miliona puta.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh