Najveći lanac trgovina u zemlji, CU, sarađuje s Korea Minting and Security Printing Corporation (KOMSCO) kako bi kupcima ponudio male zlatne poluge – i one se prodaju kao halva, piše biznis.
Različite zlatne poluge veličine nokta, težine između 0,1 grama i 1,87 grama, u prodaji su na prodajnim mjestima CU od travnja. Pločica od 1,87 grama prodaje se za 225 000 wona (165,76 dolara), a pločica od 0,5 grama prodaje se za 77 000 wona.
Po cijeni od 113.000 wona svaka, poluge od 1 grama rasprodane su u roku od dva dana, prema lokalnim vijestima. Barovi dolaze s čestitkama, rođendanskim željama, pa čak i dizajnom za tipove osobnosti.
Ljudi u svojim 30-ima bili su najaktivniji u kupovini ovih zlatnih poluga, čineći više od 41% ukupne prodaje od njihovog lansiranja, prema CU-ovoj aplikaciji za telefone Pocket CU. Oni u 40-ima čine 35,2% prodaje, a slijede ih ljudi u 50-ima s 15,6%. Ljudi u 20-ima činili su 6,8% ukupne prodaje.
Potražnja za polugama i kovanicama u Južnoj Koreji porasla je 27% na godišnjoj razini na 5 tona u prvom tromjesečju ove godine zbog rasta cijena žutog metala, navodi Svjetsko vijeće za zlato u nedavnom izvješću. Ovo je bio najoštriji kvartalni porast kupnje zlata u Južnoj Koreji u više od dvije godine, primijetio je WGC.
Druge trgovine također jašu na valu poluga. U južnokorejskom lancu trgovina GS25 kupci mogu kupiti male zlatne vafle iz automata.
“Tipično u vremenima ekonomske nesigurnosti kada lokalna valuta pada, potražnja za zlatnim fizičkim nakitom će se povećati jer domaći ulagači traže ulaganja u sigurnu imovinu”, rekao je Heng Koon How, voditelj tržišne strategije, globalne ekonomije i istraživanja tržišta u UOB-u, prenosi SEEbiz.
Prema Korejskoj berzi zlata, cijene zlata su porasle na rekordnih 456.000 wona (335,3 dolara) za 3,75 grama, ili 0,13 unce. Suprotno, korejski won oslabio je više od 5% u odnosu na dolar do sada ove godine, trenutno se trguje na 1358,7 u odnosu na dolar.
WGC je primijetio nedavni trend rastućeg interesa za ulaganja među mlađom skupinom u Aziji, čak i dok cijene zlata prelaze rekordne nivoe.
“Mnoge azijske ekonomije nose se s inflacijom i finansijskom neizvjesnošću po prvi put u generaciji”, rekao je globalni voditelj centralnih banaka WGC Shaokai Fan za CNBC putem e-pošte. “Ima smisla da mnogi mlađi ulagači istražuju zlato kao način diversifikacije i zaštite svoje imovine.”
Potrošači u najvećem azijskoj ekonomijij, Kini, također su kupovali zlato, pri čemu je skupljanje malih zrna graha od 1 grama u staklenke postalo trend među mladima u zemlji. Kina je također vodeća potrošačka potražnja za polugama, a ta je zemlja pretekla Indiju 2023. i postala najveći svjetski kupac zlatnog nakita.
Zasebno, prošle godine u SAD-u, maloprodajni skladišni div Costco postao je popularna trgovina na jednom mjestu za zlatne poluge od jedne unce po cijeni od blizu 1900 dolara.