Zakon o elektronskom tržištu (DMA) ima ulogu osigurati nadzor i ograničiti zlouporabu dominantnog položaja velikih tehnoloških kompanija na online tržištima. I to da bi se bolje zaštitio nastanak i rast startupa u Europi i da bi se poboljšala ponuda korisnicima, piše financa.
Mjere se od početka ožujka već primjenjuju na neke servise pet američkih tehnoloških giganata – Alfabet, Amazon, Apple, Meta, Microsoft i na društvenu mrežu TikTok, u vlasništvu kineske grupe ByteDance, prenosi Biznis.
Prema novim propisima tim kompanijama se uvodi niz mjera ograničenja kako bi se spriječila nelojalna konkurencija.
Booking je važan igrač u europskom turističkom ekosustavu. Mi se nadamo da će on u potpunosti poštovati svoje obaveze.
Thierry Breton, europski povjerenik za digitalizaciju
Kompanija Booking je dobila rok od šest mjeseci da uskladi poslovanje s novim pravnim odredbama.
Europska komisija je objavila i da je otvorila istragu da sazna treba li nove mjere primijeniti i na društvenu mrežu X, u vlasništvu Elona Muska. Kako je navedeno, o tome će se izjasniti za pet mjeseci.
Grupe koje su obuhvaćene europskim Zakonom o digitalnim tržištima na primjer trebaju obavijestiti Brisel o svakom planu kupovine neke digitalne kompanije u Europi, bez obzira na njenu veličinu.
Cilj je spriječiti kočenje inovacije i kupovina, čiji je jedini cilj eliminacija konkurenta.