BIZnews

Ryanair najavio ozbiljan rast na Balkanu

Irska niskotarofna aviokompanija Ryanair najavila je nastavak snažnog rasta na Balkanu. Pri čemu je izvršni direktor Ryanaira Michael O’Leary nedavno otpisao Wizz Air kao izazivača.

Avion Ryanair - Nezavisne.com

Ryanair posluje na četiri od sedam tržišta bivše Jugoslavije. Izuzeci su Slovenija, Makedonija i Kosovo. Wizz Air je trenutno najveći niskotarifni prevoznik u Prištini, Makedoniji i Srbiji, dok Ryanair ima prednost u Hrvatskoj i Crnoj Gori. Ove godine će preteći Wizz Air u Bosni i Hercegovini i postati najveći niskotarifni prijevoznik u zemlji. S gotovo 200.000 sjedišta na bh tržištu, prenosi Forbes.

„Ryanair je jedini veliki europski avioprijevoznik koji je značajno povećao broj putnika nakon pandemije Covid. Posebno na Balkanu, gdje su druge aviokompanije prestale rasti, smanjuju rute i smanjuju broj putnika. Ove godine će Ryanair porasti na 11 milijuna prevezenih putnika godišnje u regiji. Što je povećanje broja putnika 260% u odnosu na period prije Covid-a“, priopćila je kompanija, prenosi financa.

Ovaj rast putnika, kako dodaju, dopunjava planove Ryanair da dosegne 300 milijuna prevezenih putnika godišnje do 2034. godine, kako preuzima još 400 aviona.

Želimo se fokusirati na ovu regiju. Vidimo da će ovo biti veliki dio naše nadolazeće ekspanzije.

Wizz Air je bio primoran smanjiti operacije iz svojih baza u Skoplju i Beogradu ove godine. I to zbog nedostataka na motorima koji pokreću neke od njegovih aviona tipa Airbus A320neo. Ukupno 40 aviona je prizemljeno.

Tijekom 2022. godine, provaj je prijevoznik zatvorio svoju kratkotrajnu bazu u Sarajevu. A tijekom 2023. godine i onu u Tuzli.

Međutim, Silvia Mosquera, izvršna potpredsjednica i glavna komercijalna direktorica Grupe Wizz Air, rekla je da trenutno imaju oko 20% flote na zemlji.

„Očekujemo da će inspekcija trajati između 18 i 24 mjeseca, međutim, sljedeće godine će biti manji utjecaj jer će neki motori biti vraćeni iz radionica, pa mislim da ćemo sljedeće godine vidjeti rast Wizz Air.“

Zapadni Balkan vrlo važno tržište

„Naša namjera je da dalje rastemo u regiji, ali ne ove godine zbog motora. Ali za sljedeću godinu naša namjera je nastaviti s rastom“, rekla je.

Aviokompanija je priopćila da sada pažljivo bira kako rasporediti svoje preostale dostupne avione kako bi letjeli na rutama koje su najprofitabilnije i pružaju najjače strateške prednosti.

Ryanair je znatno povećao prisutnost u Hrvatskoj tijekom posljednjih nekoliko godina otvaranjem baze u Zagrebu, kao i sezonske baze u Zadru. Ove godine je dodatno učvrstio svoju poziciju otvaranjem baze u Dubrovniku koja radi cijele godine.

Kompanija zadržava svoj položaj kao najveća aviokompanija u Hrvatskoj, proširujući svoju ponudu na 4,5 milijuna sjedišta godišnje, skoro dvostruko više od druga po redu, Croatia Airlines. Međutim, suočava se sa većim izazovima na drugim tržištima. Prije skoro deset godina, Ryanair je najavio da će pokrenuti letove za Skoplje direktno izazivajući Wizz Air. Ti planovi su, međutim, otkazani iz nepoznatih razloga.

Aviokompanija je također stagnirala u Srbiji sa svojim operacijama iz Niša, dok nema letove za Prištinu gdje je Wizz Air postao najveći prijevoznik po broju prevezenih putnika. Iako su vođeni razgovori između Ryanaira i slovenačke Vlade, aerodrom u Ljubljani nazvali su „jednostavno preskupim“.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh