BIZnews

Šta stoji iza pada vrijednosti luksuznih brendova?

“Luksuzne akcije” su u sedmici za nama pretrpjele udar u Evropi nakon što je Chanel upozorio da je industrija spremna za teža vremena…

Unsplash

“Luksuzne akcije” su u sedmici za nama pretrpjele udar u Evropi nakon što je Chanel upozorio da je industrija spremna za teža vremena, a analitičari kažu da vide sve veći pritisak na profitne marže u ekskluzivnom brendu, piše biznis.

Indeks Euro Stoxx Luxury 10 pao je čak 1,9 posto, najviše za otprilike mjesec dana, nakon što je Chanel Ltd. objavio finansijske rezultate za 2023. godinu. Dok je poznata modna, kozmetička i juvelirska kuća zabilježila dvocifreni rast prodaje i profita, pažnja je usmjerena na upozoravajući ton za poslovanje u perspektivi.

“Poslije tri godine izuzetnog rasta naše industrije, sada ulazimo u izazovnije okruženje”, rekao je Philippe Blondiaux, finansijski direktor Chanela.

Akcije luksuznih kompanija su bile nestabilne ove godine, a upozorenja su dolazila od raznih kompanija. Firma Kering SA zabrinula je investitore komentarom da potrošači dvaput razmisle prije nego što krenu da troše, prenosi Investitor me. Oporavak nakon pandemije na ključnom kineskom tržištu je posustao. Ni rast valuacija nije pomogao, jer sektor trguje iznad historijskog prosjeka odnosa cijene i buduće zarade (engl. forward price to earnings ratio) i uz ogromnih 100 posto premije u odnosu na šire tržište.

Hermes International je u istom periodu oslabio čak 4,3 posto, dok je Kering pao 2,4 posto, LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA 2,1 posto, a Richemont 1,9 posto.

Nasuprot tome, akcije proizvođača kozmetičkih proizvoda L’Oreal SA porasle su za 1,7 posto, kako je Chanel rekao da je njegovo odjeljenje za mirise i ljepotu zabilježilo “veoma snažan rast” u svim kategorijama. Do ovoga je doveo kontinuirani povratak kupovine prilikom putovanja i dalje povećanje potražnje lokalnih kupaca, navodi se u saopštenju kompanije.

Analitičar CIC Market Solutions David Da Maia, smatra da je poslovni prihod Chanela pao za više od 100 baznih poena zbog povećanja potrošnje na marketing od 20 posto.

“Grupa se poziva na nepovoljnije tržišno okruženje u 2024. i ne daje nikakve naznake – za razliku od prethodnih godina – o svom učinku posljednjih mjeseci, što sugeriše da je njen rast jasno usporen od početka godine, zajedno sa sektorom kao cjelinom”, rekao je Da Maia u komentarima.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh