Što predstavlja pad od 10 posto u odnosu na 2022. godinu. Vrijednost uvoza iznosila je 1,98 milijardi eura, što je pad od 21 posto u usporedbi s 2022. godinom, prenosi financa.
Kada je 2020. godine pandemija korona virusa obuhvatila cijeli svijet, ljudi širom planete okrenuli su se zdravijem stilu života, sportu i rekreaciji. To je dovelo do toga da brojni proizvođači sportske opreme dožive svojevrsni bum. A među njima su se izdvojili proizvođači bicikala, piše Biznis.
Tijekom pandemijskih godina potražnja za biciklima je enormno skočila. Da bi već u prvoj godini nakon smirivanja pandemije ta potražnja naglo pala i to u desetinama postotaka. Prema riječima domaćih proizvođača bicikala, razlog tome je što je došlo do prezasićenja tržišta svuda u svijetu.
„EU je u 2023. godini izvezla 293.000 električnih bicikala, što je za 21 posto manje u usporedbi s 2022. i uvezla 867.000 električnih bicikala, što je za 27 posto manje u odnosu na prethodnu godinu. Istovremeno, EU je izvezla 852.000 neelektričnih bicikala (manje 17 posto u usporedbi s 2022. godinom) i uvezla 3,5 milijuna (manje za 34 posto u odnosu na godinu prije)“, navodi Eurostat.
Švicarska i Velika Britanija vodeće izvozne destinacije
Švicarska je 2023. godine bila glavna destinacija za izvoz neelektričnih bicikala iz EU (30 posto ukupnog izvoza u zemlje van EU). Zatim slijede Ujedinjeno Kraljevstvo (20 posto) i Sjedinjene Američke Države (šest posto).
Švicarska i Velika Britanija su također bile glavne destinacije za izvoz električnih bicikala (46 posto i 26 posto ukupnog izvoza električnih bicikala van EU, respektivno), a zatim slijede Sjedinjene Američke Države (10 posto) i Norveška (devet posto).
Sa druge strane, u 2023. uvoz neelektričnih bicikala u EU bio je uglavnom iz Tajvana, Kambodže, Kine i Bangladeša. Većina uvoza električnih bicikala u EU bila je iz Tajvana (59 posto ukupnog uvoza van EU), zatim iz Vijetnama (16 posto), Švicarske (11 posto) i Kine (šest posto).