Objavila je to medijska investicijska grupa GroupM u novoj prognozi koja značajno povećava očekivanja u odnosu na prethodnu procjenu od 5,3%.
Revizija stavlja globalnu oglasnu industriju na pravi put da premaši 1 bilijun dolara prihoda 2025. godine, godinu dana ranije od očekivanog. Povećanjem od 6,8% sljedeće godine na 1,1 bilijun dolara, stoji u prognozi, prenosi Financa.
GroupM, jedinica oglašivačkog diva WPP, u prosincu je rekla da bi rast ove godine mogao biti pod negativnim utjecajem potencijalnih čimbenika. Kao što su učinak visokih kamatnih stopa na potrošačku i poslovnu potrošnju, kao i niži rast kineskih tvrtki.
No GroupM je rekao da su se njegovi izgledi promijenili zbog boljih gospodarskih uvjeta i razlike u načinu na koji modelira određene sektoreprenosi Seebiz.
GroupM sada predviđa da će prihod od reklama u SAD-u ove godine dosegnuti 365,9 milijardi dolara. Isključujući učinke političkog oglašavanja. U odnosu na prosinačku procjenu od 360,4 milijarde dolara. Restriktivne kamatne stopeKamate su trošak, odnosno cijena koju plaćate za pozajmlji… u SAD-u nisu ohladile potrošačka i poslovna ulaganja onoliko koliko se ranije predviđalo, rekao je GroupM.
U Kini će prihod od oglasa iznositi 199,4 milijarde dolara ove godine, prema GroupM-u. U usporedbi s ranijom procjenom od 148,2 milijarde dolara. Velik dio povećanja odražava reviziju načina na koji GroupM modelira oglašavanje izvan kuće i digitalno oglašavanje, prema Kate Scott-Dawkins, predsjednici odjela za poslovnu inteligenciju u GroupM-u i autorici izvješća o predviđanju.
Promjene u digitalnom oglašavanju
GroupM je promijenio dio načina na koji izračunava digitalno oglašavanje. Na primjer, kako bi bolje obuhvatio trgovinu koja se sada obavlja digitalno.
“Prebacuje se iz područja u kojem ga ne smatramo medijima u svijet u kojem ga sada smatramo medijima, tako da izgleda kao ogroman rast”, rekao je Scott-Dawkins. “Dolazi u našu sferu, pa to sada mjerimo.”
GroupM je također rekao da sada očekuje da će 69,5% prihoda od oglašavanja biti zasnovano na umjetnoj inteligenciji ove godine. I da će narasti na 94,1% do 2029. Visoki udio odražava koliko prihoda od oglasa ide tvrtkama kao što su Google, Meta i Bytedance. Te tvrtke su veliki korisnici AI alata.
“Vjerojatno ne postoji niti jedna druga industrija u kojoj je umjetna inteligencija tako integrirana i izravno utječe na prihod kao što je to slučaj u industriji oglašavanja.”
Scott-Dawkins