BIZnews

Bain: Slabi potražnja za luksuznom robom

Rast prodaje luksuznih torbica, cipela i odjeće u postkoronavirusnom svijetu ove će godine stati zbog krize kreativnosti i poskupljenja.

akta.ba

Brendovi usmjeravaju na najveće potrošače, prema novoj studiji konzultantske kuće Bain objavljenoj ovog tjedna, piše financa.

Prema studiji koju je naručila udruga Altagama, Bain predviđa stagnaciju prodaje luksuzne robe u svijetu u 2024. nakon blagog pada u prvom kvartalu. Konzultant je naveo političku nesigurnost uoči predsjedničkih izbora u Sjedinjenim Državama, kao i ekonomsku nesigurnost u Kini koja je dovela do fenomena “srama od luksuza”.

Uz socioekonomske čimbenike i rastuće geopolitičke napetosti, to usporavanje također je djelomično “samonametnuto”, rekla je Bainova partnerica Claudia D’Arpizio.

Navela je “krizu kreativnosti” u sektoru, budući da se mnoge velike modne kuće mijenjaju kreativne direktore i novi fokus stavljaju na superbogate kupce, nauštrb rastuće srednje klase i mladih Generacije Z koji su poticali rast prije pandemije.

“Postoji nedostatak jasnoće za mnoge od ovih brendova. Pokušavaju se vratiti fokusu. U pripremi je pet, šest marki, velikih. To ne pomaže općem uzbuđenju”, rekla je D’Arpizio za Associated Press.

“Ta industrija je vođena ponudom. Kada imate robne marke koje su stvarno u skladu s potrebama kupaca, one obično brzo reagiraju.”

Rekla je da su potrebne neke “prilagodbe” strategije i cijena. Te je dodala da “ne možete rasti bez srednje klase i mlađih generacija”.

Novi smjerovi

Među velikim modnim kućama, Gucci i Moschino debitirali su svojim novim kreativnim smjerovima. Dok prva kolekcija novog kreativnog direktora Valentina na pistu stiže u rujnu. Chanel ima upražnjeno mjesto koje treba popuniti nakon što je trenutni predsjednik dao ostavku početkom ovog mjeseca.

Dok je inflacijaInflacija je povećanje opće razine cijena u određenom vre… jedan od elemenata povećanja cijena, D’Arpicio je rekla da se brendovi također preusmjeravaju na procijenjenih šest do osam milijuna potrošača na vrhu piramide jer traže bolje profitne marže.

Iznenadno povećanje cijena za artikle koji ne pokazuju značajne inovacije i izgledaju kao nešto što je već viđeno ostavlja kupce “uzrujanim i zbunjenim”.

Stabilne globalne prognoze prodaje luksuznih proizvoda slijede zaustavljeni rast potrošnje nakon pandemije koji je potaknuo prodaju u razdoblju 2021.-23. za 24 posto u odnosu na razinu iz 2019.

Prošle je godine prodaja osobne luksuzne robe porasla za četiri posto na 362 milijarde eura sa 349 milijardi eura 2022. Uglavnom zbog oživljavanja američkog i azijskog turizma u Europi koji je potaknuo kupnju. Dodajte tome luksuzna putovanja, umjetnička djela, automobile i jahte. Golemo globalno tržište luksuza proširilo se na 1,5 trilijuna eura prošle godine, naglašavajući trend prema iskustvima umjesto materijalnih dobara.

Japan je svijetla točka povratka stranih turista s jenom na najnižoj razini prema američkom dolaru u 20 godina. Dok Europa nastavlja snažne trendove zbog turističke potrošnje i porasta lokalne potrošnje. Posebice u francuskim i talijanskim gradovima.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh