Njegov prijedlog izazvao je negodovanje širom svijeta, ali i pokrenuo debatu o odnosima moći radnika i poslodavaca.
Ako i nije jedini među preduzetnicima i ekonomistima koji smatra da su se radnici previše osilili i da to nije dobro za privredu, australijski tajkun za nekretnine Tim Gurner je svakako jedan od rijetkih koji je to saopštio direktno, bez okolišanja, i javno.
– Mislim da je problem u tome što su ljudi tokom pandemije odlučili da više ne žele toliko da rade, što je imalo ogromne posljedice na produktivnost. Zanatlije su definitivno smanjile produktivnost. Oni su mnogo plaćeni da ne rade previše u posljednjih nekoliko godina i moramo da radimo na tome da to promijenimo – objasnio je Gurner svoje viđenje problema u četvrtak na samitu o imovini Australian Financial Revieva.
– Moramo da vidimo da se nezaposlenost povećava. Nezaposlenost bi trebalo da se poveća za nekih 40-50 posto, po mom mišljenju. Treba nam bol u privredi, treba podsjetiti ljude da rade za poslodavce, a ne obrnuto – ponudio je svoje „genijalno“ rješenje, prenosi N1.
– Došlo je do sistemske promjene zbog koje zaposleni misle da je poslodavac izuzetno sretan što ih ima, umjesto da je obrnuto. Ovo je dinamika koju treba promijeniti. Moramo da ubijemo ovaj stav koji je počeo da šteti ekonomiji – naveo je australijski tajkun.
Uvjeren je da njegov stav dijele i mnogi drugi poslodavci, pa čak i vlade-.
– Vlade širom svijeta pokušavaju da povećaju nezaposlenost da bi dostigle neku vrstu normalnosti. Mislim da to sada svaki poslodavac vidi – istaknuo je.
Masovna otpuštanja su definitivno u toku.
– Ljudi možda neće pričati o tome, ali ljudi definitivno dobijaju otkaze i počinjemo da vidimo manje bahatosti na tržištu rada i to mora da se nastavi jer će se to preliti u bilans stanja – zaključio je osnivač i direktor kompanije Gurner Group, čije se bogatstvo procjenjuje na 929 miliona australijskih dolara ili 598 miliona američkih dolara.
Video njegovog izlaganja o neophodnom “bolu u privredi” da bi se izvukla veća produktivnost od radnika postao je viralan – samo na Twitteru, koji se sada zove X, pregledan je više od 24 miliona puta, a reakcije su, očekivano, bile u velikoj mjeri negativne.