Međutim, iako su troškovi školovanja i obuke vrlo visoki, plate pilota u regiji i dalje nisu ni blizu kakve imaju piloti aviokompanija u zapadnoevropskim zemljama.
Iako piloti mogu da zarađuju znatno više nego većina ljudi, njihove plate su i dalje manje u poređenju sa njihovim kolegama u inostranstvu.
Broj pilota iz Bosne i Hercegovine, koji lete na komercijalnim letovima, jako je mali. Nedostatak domaće aviokompanije, razlog je što u cijeloj državi imamo svega 15 do 20 pilota, izvijestio je BHRT.
– Mi nemamo pilota, jer sve što smo imali koje smo odškolovali u BH Airlinesu je nažalost, sa nestajanjem kompanije, napustilo zemlju. Oni lete po cijelom svijetu i svi pitaju hoće li biti jednog dana prostora da se vrate kući – kaže Amir Baralić, kapetan i instruktor “Electra Airwaysa”.
Sadržaj se nastavlja nakon oglasa
Kako se obračunati sa problemom POTENCIJE bez trovanja tijela raznim hemijskim sredstvima?
Sponsored by MonadPlug
Cijene pilotskih licenci nisu male. Stoga, poziv za pilota, čak i za ulazne licence, zahtijeva mnogo odricanja.
– Licence za jedrilicu su najjeftinije i najčešće ljudi kreću od njih. Kreću se oko 2000 eura, to je od početka obuke do samog kraja. Svaki aeroklub ima svog instruktora letenja i ljudi najčešće krenu sa jedrilicama, kako bi dobili osjećaj kako izgleda vožnja aviona – ističe Aladin Mujagić, član i instruktor letenja “Aerokluba Bihać”.
Licence za komercijalnog pilota koštaju nešto više.
To otprilike u evropskim razmjerama košta oko 100 hiljada eura. Iako se svugdje polaže istih 14 testova za pilote, naše licence nisu kompatibilne sa licencama u EU. Ko se odluči postati pilot, najisplativije je polagati u zemljama Evropske unije.
– Ko se želi ozbiljno i profesionalno baviti, najbolje je ići u zemlje EU, zato što dobijaju njihove licence, odnosno prođu regulativu EU licenci. Kasnimo za posljednjim aktima jer se u EU automatski usvajaju – navodi Mujagić.
Nepostojanje domaće aviokompanije opravdava mali broj pilota u Bosni i Hercegovini. No, koji su razlozi nepostojanja domaće aviokompanije?
– U srednjoj školi i na fakultetu postoji smjer vazduhoplovni tehničar. Puno državnih segmenata i mladih kadrova, koji ne bi otišli iz zemlje, koji bi tu ostali, se vezalo za BH Airlines, bila je i Fly Bosnia, ni za nju se nije imalo razumijevanja. Sad imamo razumijevanja i za Ryanair i za Croatia Airlines u Mostaru, za sve se nađe novaca, a domaće ćemo zatvorit, to ne treba – kaže Baralić.
Bosanskohercegovački piloti su primorani letjeti za strane aviokompanije, iako bi neki voljeli letjeti za domaće. Zato je vrlo neizvjesno hoće li se u narednom periodu broj pilota povećavati, piše press.