Posao

Zbog tri razloga radnici imaju želju za otkazom

Novi podaci LinkedIna i Microsofta otkrivaju da, unatoč nadama poslodavaca da će 2024. označiti kraj trenda odlaska radnika, situacija nije tako optimistična.

Otkaz - Ilustracija / Kurir.rs

Prema istraživanju, čak 46 posto ljudi izrazilo je želju za davanjem otkaza na svom trenutnom poslu. Što je porast u usporedbi s 40 posto iz 2021. godine.

Nakon trogodišnjeg razdoblja masovnih otkaza, tijekom kojeg je oko 47 milijuna Amerikanaca napustilo svoje poslove, stručnjaci su očekivali da će 2024. biti godina u kojoj će se radnici zadržati (tzv. “Veliki ostanak”). Ali situacija se ipak pokazala drugačijom.

Istraživanje koje su proveli tehnološki divovi LinkedIn i Microsoft pokazalo je da je 46 posto ispitanika izrazilo želju za davanjem otkaza u tekućoj godini. Što je veći postotak u usporedbi s 40 posto iz 2021. godine. Ovaj rastući trend zabrinjava američke poslodavce, s gotovo 85 posto stručnjaka koji razmišljaju o traženju novog posla tijekom ove godine. LinkedIn je također zabilježio povećanje prijava za posao od 14 posto od jeseni prošle godine.

Unatoč uvjerenju mnogih poslodavaca da su ponovno uspostavili kontrolu nad masovnim otkazima, podaci ukazuju na suprotno. Devet od deset organizacija globalno izražava zabrinutost zbog zadržavanja radnika. Dok polovica menadžera za zapošljavanje u Europi predviđa povećanje fluktuacije zaposlenika ove godine, navodi se u izvještaju časopisa Fortune.

Tri glavna razloga

Najnovija istraživanja identificiraju tri glavna razloga zbog kojih radnici razmišljaju o odlasku s posla: izgaranje (burnout), nedostatak mogućnosti za učenje i utjecaj umjetne inteligencije. Veliki postotak radnika u SAD-u, njih 59 posto, osjeća se zaglavljenima i izgara na poslu. Dok se njih 51 posto osjeća iscrpljeno.

S druge strane, tvrtke koje potiču kulturu kontinuiranog učenja bilježe veće stope zadržavanja radnika. Dok radnici osjećaju veću motivaciju za napredovanjem u karijeri. S obzirom na sve značajniju ulogu umjetne inteligencije na radnom mjestu, zaposlenici žele steći vještine u korištenju AI kako bi unaprijedili svoje profesionalne sposobnosti. Prema istraživanju, dvije trećine radnika vjeruje da će usvajanje znanja o korištenju AI pridonijeti njihovom karijernom napretku.

U konačnici, novac nije uvijek presudan faktor za zadovoljstvo na poslu, prenosi tportal. Važna je ravnoteža između poslovnog i privatnog života. Kao i zadovoljstvo poslom, što igra ključnu ulogu u odlukama radnika o tome hoće li ostati na poslu ili otići, piše financa.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh