Američki naučnici su otkrili da su dijelovi mozga odgovorni za učenje, govor i emocionalni razvoj po pravilu složeniji kod ljudi čiji su roditelji imali viši stepen obrazovanja ili su radili intelektualne, a ne ručne poslove, prenosi britanski “Indipendent”.
Podaci dobijeni skeniranjem mozga stotina mladih ljudi pokazuju da su takve posljedice stabilne u periodu djetinjstva i adolescencije, saopštio je Nacionalni institut mentalnog zdravlja, piše “National geographic“.
Na rani razvoj mozga utiču iskustva djeteta i okruženje u kojem živi, a oba ta faktora znatno variraju zavisno od socioekonomskog statusa, rekla je autorka istraživanja Kesidi Mekdermot.
“Socioekonomski status može da utiče na proces saznavanja, mijenjanjem strukturalnog razvoja mozga, naročito u dijelovima povezanim s govorom i učenjem”, rekla je Mekdermot.
Za potrebe studije, objavljene u časopisu ‘Journal of neuroscience’, istraživači su uradili 1.243 skeniranja mozga na više od 620 osoba između pet i 25 godina.