Kada će magistralna cesta M-17 koja povezuje Mostar i Sarajevo biti puštena u promet, odlučit će Federalno ministarstvo prometa i komunikacija, zajedno s nadležnim institucijama.NIKA
Kazali su za portal “Avaza” to jučer iz JP “Ceste Federacije BiH“, naglasivši da uspostava prometa, pogotovo na poddionici Jablanica – Donja Jablanica – Komadinovo vrelo, trenutno nije moguća, budući da spasilačke službe i dalje vrše potragu za nestalim osobama.
Odmah krenuli u sanaciju
Upravo je Komadinovo vrelo označeno kao lokalitet na kojem su nastala značajna oštećenja ceste, kao i na lokalitetu kod “Prominvesta“, gdje je ova putna komunikacija prekinuta usljed obrušavanja velike količine kamenitog materijala.
Na Komadinovom vrelu cesta je uništena u dužini od 80 i na dubini od osam metara, ali na većem dijelu je došlo do brojnih odrona.
Iz “Cesta FBiH“ su naglasili da su odmah krenuli u sanaciju ceste i da je ona interventno osposobljena uz privremenu regulaciju prometa signalizacijom. Osim ove ceste, značajno su oštećene putne komunikacije M17.5 Jablanica – Blidinje, gdje odvijanje prometa i dalje nije moguće, jer je na dva mjesta došlo do totalne devastacije, kao i M16.2. Prozor/Rama, koja je, također, interventno osposobljena,piše Avaz
Štete u cestovnoj infrastrukturi na ovom području su ogromne i u “Cestama FBiH“, zajedno sa stručnim službama, vrše procjenu i aktivnosti na izradi trajne sanacije.
– U ovom trenutku samo možemo reći da se radi o višemilionskim iznosima nastalih šteta i vjerovatno ćemo morati iznaći dodatne izvore finansiranja – kazali su nam iz “Cesta FBiH“.
Puštanje u saobraćaj
Igor Marković, vještak saobraćajne struke, rekao nam je da će, kada je riječ o sanaciji M-17 na području HNK, zasigurno trebati dosta vremena za trajno rješenje. Cesta će, naglasio je, biti puštena u promet kada se ispune svi sigurnosti elementi i kada to struka procijeni.
– Cesta će, vjerovatno, uz privremenu regulaciju saobraćaja, biti puštena najprije za osobne automobile, jer još je moguće očekivati neke scenarije koji su u ovom trenutku nepoželjni. S aspekta struke neophodno je utvrditi razinu oštećenja i način sanacije prema određenim metodologijama – rekao nam je Marković.