Privreda BiH zbog problema u transportu pred kolapsom. Željeznica prema Luci Ploče čeka sanaciju od 4. oktobra, a kamiondžije zbog odredbi Evropske unije žele van BiH. 17 kilometara pruge još čeka sanaciju, a iznad Komadinovog vrela 200 metara i dalje visi. Dnevni gubici enormni, a ugrožen i izvoz.Željezničke pruge i dalje visi. Kamenje ispod i na njoj, iako su već davno iz Inžinjerske komore dali preporuke da obrušeni kamen može biti iskorišten za pravljenje nasipa i ubrzavanje procesa sanacije.
”Nekad smo živjeli u društvu u kojem je problem 4 tunela, napravit ćemo 4 tunela. Razvalit ćemo brdo. Mi sad pričamo o 70 metara pruge, meni..meni je neugodno”, rekao je Edin Forto, ministar saobraćaja i komunikacija BiH.
Kao krivca državni ministar vidi direktora Željeznica. Navodeći da se Džafić oglušio o ponude poslodavaca za pokrivanje troškova sanacije i građevinaca za pravljenje plana. Firme sada transport kamionima plaćaju od 3 do 16 puta više. Sada, iako je nakon dolaska na vlast Forto odlučio da Džafić umjesto nekog iz Naše stranke ostane na poziciji direktora, sada traži njegovu smjenu. Federalni zastupnik Naše stranke Damir Nikšić podnio je i iniciajtivu.
”Sakrivanje u prethodnim sedmicama iza Vlade FBiH je neprihvatljivo. Tražim od Vlade Federacije da smijeni direktora Željeznica”, naveo je Forto.
Ipak direktor Željeznica ponovio je da rade sve u skladu sa zakonom, gdje stoji da su Željeznice zadužene za održavanje i obnavljanje u skladu sa odlukama Vlade. Odgovore ministarstva ponovo su tražili, jer je ranije određeno da uz međunarodne kreditore Autoceste rade na građevinskim radovima, a Željeznice na sanaciji visećih dijelova pruge. Enis Džafić također kaže da privrednici koji su ponudili vlastiti novac za snaciju traže i niže cijene transporta u narednom periodu. Da je odgovornih čitav niz smatraju u Vladi.
”Teška vremena traže teške odluke i odgovorno ponašanje. Zbog toga će se oko toga odrediti Vlada. Dati precizne zadatke i do sad smo imali taj zaključak, al su se svi nekako ogradili”, rekao je Nermin Nikšić, premijer FBiH.
Dok milione privreda gubi, odrednice na čekanju do naredne sjednice. Osim Željeznica RS-a, alternativa je i transport kamionima. A oni u drugom problemu. Odredbnom Evropske Unije da boravak ograniče na 90 dana unutar 180 dana otežan je rad za 19. 000 kamiondžija. Njihov boravak je ograničen, za razliku od boravka pripadnika posade broda, voza ili aviona. Radnici Damira Numića probleme već osjetili. Neki deportovani, platili kazne ili dobili zabrane ulaska u Uniju, jer je otkriveno da su prekoračili 90 dana. S tim da firma unaprijed nije dobila upozorenja.
”Gdje su ga deportovali iz Roštoka za Sarajevo. Nama je vozilo, naše vozilo sa tuđom robom gdje izvoznik očekuje, a također i firma koja prima robu tu sirovinu da obrade, da smo morali drugog vozača”, istaknuo je Damir Numić, vlasnik kompanije za prevoz.
“Posljedice se neće odraziti samo na transportni sektor i prijevoznu moć Bosne i Hercegovine, nego će istovremeno destabilizirati uvozne i izvozne aktivnosti, pa i same proizvodne procese”, rečeno je iz Vanjsko-trgovinske komore BiH,piše N1
Sada pokušavaju naći rješenje. Jedna od najava je zajednički nastup i stav Bosne i Hercegovine, Srbije, Sjeverne Makedonije, Crne Gore i Albanije.
”Mislim da kad se udružimo da je to puno jača situacija. Ako bi se Srbija složila da idemo agresivno, možda i u neke blokade, proteste možda bi se Evropska komisija dosjetila da ne treba da vrši diskriminaciju prema zapadnom Balkanu”, rekao je Forto.
Tako dok čekamo obnovu željezničke pruge do ključne Luke Ploče, ugrožene i alternative. Rješenjima se nadaju, no konkretni potezi i dalje se samo najavljuju, odgovornosti prebacuju. Zato vrijeme milionski gubici u privredi samo se množe.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad, pridružite nam se i na WhatsApp kanalu klikom ovdje