Vijesti

Kontrolori letenja aktivno čitaju konkurse i razmišljaju o odlasku iz BiH

Dolazimo u situaciju da se mi uposlenici u BHANSA-i igramo nekakve mikrokreditne organizacije, koja će vraćati dugove i nekom drugom, trećem

Teret arbitražnog spora “Viaduct” protiv BiH, bahatog i nezakonitog rada vlasti u RS, a potom i ignoriranja razmjera problema koje su proizvele, te prebacivanja vrućeg krompira s jedne na drugu adresu, sručio se na pleća Agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi BiH (BHANSA) i njenih uposlenika. Nakon što je EUROCONTROL obustavio uplate rutnih naknada, koje čine 90 posto prihoda BHANSA-e, martovska plaća uposlenih umanjena je za 20 posto.- Dnevna kamata iznosi 18.000 KM. Pričamo o 18 minimalnih plata ili 36 minimalnih penzija, a to izgleda nikog ne interesuje. Niko u ovoj državi neće snositi odgovornost zašto je dug narastao toliko. Svi traže neko rješenje, a od nas se očekuje da se strpimo. Nama nenormalno treba da bude normalno, da ove sezone radimo 20 posto više posla za 20 posto niže plate, a naredne tri trebaju biti umanjene za 60 posto, jer BHANSA ima toliko novca da može opstati bez kredita – kazao je za “Avaz” predsjednik Sindikata kontrolora letenja u BiH Vinko Malnar.

Malnar dodaje da je planirano da od 1. jula osnovica za obračun plaća bude umanjena za 40 posto, te da takva ostane na snazi sve dok se dug BiH ne otplati. Arbitražni postupak Vidaucta nije jedini, već se očekuje da na naplatu dođe još nekoliko presuda za koje je odgovorna vlast u RS.

– Dolazimo u situaciju da se mi uposlenici u BHANSA-i igramo nekakve mikrokreditne organizacije, koja će vraćati dugove i nekom drugom, trećem. Samo je pitanje kad će neko drugi “sjesti” na račun BHANSA-e u EUROCONTROL-u i tražiti naplatu svojih potraživanja u tih 2 milijarde KM – ističe Malnar za “Avaz”.

Sindikat s partnerima iz Komiteta kontrola letenja u Evropi i Svjetske organizacije udruženja kontrolora letenja svakodnevno nastoji osigurati ratifikaciju aneksa sporazuma između vlasti Belgije i EUROCONTROL-a, kako bi sredstva iz rutnih naknada bila zaštićena. Po uzoru na zemlje poput Rumunije i Albanije, koje su se našle u sličnom problemu, iz Sindikata očekuju da država stane iza BHANSA-e,piše Avaz

– Primanja kontrolora letenja u BiH i do sada su bila niža nego u susjednim zemljama, a da ne pričamo o drugim državama. BHANSA ima finansijski plan usvojen u januaru, kojim je jasno propisano koliki su mjesečni troškovi i prihodi, a mi očekujemo da plate ostanu iste. Sada dolazimo u situaciju da ljudi, koji nisu uopšte razmišljali o napuštanju države, aktivno čitaju konkurse, jer hronični je manjak kontrolora letenja u Evropi i Bliskom istoku – naglašava Malnar za “Avaz”.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
✖
Na vrh