Kineski CATL, najveći svjetski dobavljač baterija za EV, u ponedjeljak je najavio niz novih proizvoda, uključujući bateriju za koju tvrdi da je postavila “novi globalni rekord u tehnologiji superbrzog punjenja”.
U objavi na WeChatu, tvrtka — Contemporary Amperex Technology Company Ltd. — rekla je da njezina Shenxing baterija druge generacije može dodati 520 km (323 milje) dometa vožnje sa samo pet minuta punjenja — tek malo duže nego što je potrebno za punjenje automobila na plin, piše biznis.
Čini se da ovo CATL-ovo brzo punjenje stavlja ispred onoga kineskog EV diva i Teslinog rivala BYD, koji je prošlog mjeseca iznenadio industriju sistemom punjenja za koji je tvrdio da može dodati oko 400 km dometa svojim baterijama također za oko 5 minuta.
Neki analitičari bili su skeptični prema tvrdnjama BYD-a, ističući potencijalne tehničke prepreke i visoke troškove. Međutim, ako se pokaže izvedivom u većem opsegu, tehnologija bi mogla pomoći industriji električnih vozila da ublaži zabrinutost potrošača o dometu i praktičnosti električnih vozila.
Najnovije tvrdnje CATL-a također bi njegove vrhunske brzine punjenja smjestile ispred onih njegovih zapadnih konkurenata. Najnoviji Teslin superpunjači mogu dodati do 270 kilometara dometa u 15 minuta, dok je Mercedes-Benz Group nedavno rekao da se jedna od njegovih baterija može napuniti do 325 kilometara u roku od 10 minuta.
Novi proizvod Shenxing također je prva svjetska litij željezo fosfatna baterija s dometom od 800 km i vršnom brzinom punjenja od 12C, priopćio je CATL. Dodano je da baterija nadmašuje najveću trenutnu razinu punjenja u industriji u okruženjima s niskom temperaturom od -10°C.
U ponedjeljak je CATL također otkrio nove baterije unutar svoje serije “Naxtra”, za koju je rekao da će biti “prva svjetska masovno proizvedena natrij-ionska baterija”, čime se smanjuje ovisnost EV industrije o litiju.
Firma je dodala da natrij-ionske baterije mogu pomoći u smanjenju troškova održavanja i da mogu raditi na ekstremnim temperaturama od -40°C do +70°C.
Jedna od Naxtra baterija bila je posebno namijenjena teškim kamionima, za koju je tvrtka rekla da nudi više od osam godina radnog vijeka, a istovremeno pruža smanjene troškove životnog ciklusa i veću učinkovitost od tradicionalnih olovnih baterija.
Dionice CATL-a uvrštene na Shenzhen u utorak su porasle za oko 1%.
