Kupovinu nekih artikala smo smanjili na minimum, kao i korištenje određenih usluga, ali smo neke i povećali.
Svi se još živo sjećamo prošlogodišnjeg lockdowna i masovne, strahom ponukane, kupovine osnovnih proizvoda poput brašna, ali i higijene.
Kada je bio lockdown, kupovalo se brašno, ulje, šećer, riža, tjestenina… Nakon proglašenja prestanka vanrednog stanja, kupovina se normalizovala. Nismo imali ni neki rast cijena, sve do novembra. Međutim, značajno su se promijenile neke navike – kazala je za Faktor Gordana Bulić iz Saveza udruženja potrošača BiH.
Ona je istakla da je primijećeno da ljudi više kupuju proizvode koji poboljšavaju imunitet, voće i povrće, te da prate savjete kako se šta priprema, a da zadrži kvalitet.
Više se sada kupuju i suplementi u marketima, apotekama. Puno se kupuje i lijekova, veći su izdaci za to – dodala je Bulić.
S druge strane, rekla je Bulić, manje su kupuju artikli poput odjeće i obuće, što imamo zahvaliti, između ostalog, radu od kuće i online nastavi.
Smanjila se kupovina odjeće, obuće, pogotovo kod ljudi kojima je ograničeno kretanje, kao i učenicima jer su jednu sedmicu u školi, a drugu imaju online nastavu. Manji su izdaci za te stvari koje su se svakodnevno trošile. Manje se kupuju čarape, ide frizeru, šiša – pojasnila je Bulić.
Ona je istakla i da je promijenjen i način na koji kupujemo pa je tako sve više kupovine “na daljinu”.
Puno ljudi to sada koristi, posebno oni s ograničenim kretanjem. Penzionerima je bilo ograničeno kretanje na sat-dva, pa su kupovali putem interneta, telefona – dodala je Bulić.
Kemal Isanović, sekretar Obrtničke komore Kantona Sarajevo, kazao je da je poznata situacija s obrtnicima na Baščaršiji, ali iz razloga što nema turista, te smatra da se navike potrošača nisu mnogo promijenile već je sve samo stvar toga koliko ljudi imaju novca, piše Faktor
Sve je od slučaja do slučaja, da li je nekome umanjena plaća, da li je izgubio posao. Ja sam, recimo, morao otići frizeru, to je nešto što ne mogu sam – dodao je Isanović