Tunel Golubinja, koji se nalazi između Zenice i Žepča, sutra će biti probijen. Ovaj tunel nalazi se na veoma kompleksnoj dionici autoputa Poprikuše – Nemila, a izvođač radova je turska kompanija „Cengiz Insaat“.
Kraći put
Značaj ovog tunela ogleda se u tome što će znatno skratiti put od Sarajeva ka sjeveru države, jer će biti izbjegnut obilazak brda, odnosno vožnja kanjonom rijeke Bosne.
Posjetili smo ovo gradilište, gdje smo razgovarali s građevinskim inžinjerom Hasanom Džoškunom (Coskun), šefom gradilišta, koji nam je potvrdio da je iskop tunela u lijevoj cijevi kompletiran, a u desnoj je ostalo još svega 130 metara.
– Danas (jučer, op.a.) smo mnogo sretni, ali i ponosni, jer otvaramo najveći i najkompleksniji tunel na Koridoru 5C. Radimo već više od tri godine na ovoj dionici i završili smo jednu cijev, dok smo na drugoj završili 99 posto posla – kazao je Džoškun za „Avaz“.
Kompleksna dionica: „Cengiz Insaat“ izvodi radove.
Zbog geološkog fenomena BIM (Block in Matrix) s kojim su se prvi put susreli tokom gradnje ovog tunela, izgradnja je od početka predstavljala izazov i za projektante i za izvođača radova, koji je četvrtinu tunela morao ponovno graditi, no, zahvaljujući sposobnosti izvođača i najmodernijim tehnologijama koje su koristili, ona se privodi kraju.
– Iskopavanje je gotovo, sada se izvode sekundarni poslovi, odnosno betonska obloga, i to ide svojim tokom. Više od 65 posto posla je gotovo i u tom segmentu. Do kraja godine planiramo da završimo i preostale radove – naglasio je Džoškun.
Radnici iz BiH
Na iskopavanju tunela, ali i na kompletnoj dionici zaposleni su radnici iz Bosne i Hercegovine, ali i Turske. Radi se punom parom, 24 sata, u smjenama.
– Trenutno je ovdje 250 turskih i 100 bosanskohercegovačkih radnika. Također, kompanija „Cengiz Insaat“ radi s lokalnim podizvođačem na ovoj dionici i zadovoljni smo njihovim dijelom posla – ističe Džoškun.
Da je to istina, svjedočili smo i sami, jer na izlazu iz tunela susrećemo domaćeg inžinjera Kemala Hadžića, koji nas je, zajedno sa šefom gradilišta, uveo u tunel i pokazao kako protječu radovi.
Više od pola posla je završeno i na izgradnji zgrade naplatne stanice i centra za kontrolu prometa.
Džoškun ističe da je cilj da se sve završi u skladu sa standardima i u najkraćem mogućem roku, bez narušavanja kvaliteta, te da ovu megastrukturu stave u službu građana Bosne i Hercegovine.
Teško prognozirati
Na pitanje kada bismo mogli očekivati završetak radova na kompletnoj dionici dugoj 5,7 kilometara, govori da je to teško prognozirati prije nego što se okonča kopanje druge cijevi.
Završni radovi na lijevoj cijevi. Avaz
– Nikad se ne zna na šta se može naići tokom kopanja. Kada smo pri kraju, radimo polako, ali sigurno. Plan je da završimo sve poslove do kraja godine, ali postoji mogućnost da ostane kopanje tunela nešto preko tog roka, dok bi ostatak trebao biti gotov do kraja godine. Kada radite jedan ovakav tunel, nikada ne znate tačan rok – ističe Džoškun.
Kompletirani mostovi
Osim kompleksnog tunela, završena je izgradnja vijadukta, radovi se izvode i na zemljanoj površini, a ističu i da je na tom planu 95 posto poslova završeno.
– Imamo pet glavnih mostova, njihova izgradnja je završena, što se tiče nasipa, i tu je 95 posto stvari kompletirano. Iskopavanja, također, privodimo kraju i planiramo to sve završiti prije kraja ove godine – naglašava Džoškun.
„Autoceste FBiH“: Veliki i važan projekt
– Tunel Golubinja je veliki i važan projekt. S 3,6 kilometara, trenutno je najduži cestovni tunel koji se gradi u BiH, a nakon što se okonča izgradnja tunela Prenj bit će na drugom mjestu. Zbog geološkog fenomena BIM (Block in Matrix) s kojim smo se prvi put susreli na ovom tunelu, izgradnja je od početka predstavljala izazov i za projektante i za izvođača radova, koji je četvrtinu tunela morao ponovno graditi – potvrdili su iz JP „Autoceste FBiH“.
Insaat radi u BiH više od 10 godina i ovo je njihov treći projekt na Koridoru 5C