Prema podacima, više od 6000 vozača napustilo je BiH, što ozbiljno narušava prijevozni sektor. Nikola Grbić, predsjednik Udruge prijevoznika RS-a, upozorava da bi, ako se trend nastavi, moglo doći do potpunog kolapsa prijevoza u zemlji. “Bojao sam se da ćemo uskoro ostati bez vozača koji bi prevozili robu, putnike i učenike”, naglašava Grbić.
Poslodavci su primorani tražiti rješenja, pa su mnoge kompanije počele nuditi čak i besplatno polaganje vozačkog ispita kako bi privukle nove radnike. Aziz Hadžić, vlasnik putničke agencije, navodi kako je prisiljen zapošljavati penzionere zbog nedostatka mladih vozača, koji su otišli u Njemačku.
U Europi potražnja za vozačima nastavlja rasti, a procjenjuje se da će do 2030. godine nedostajati više od 80.000 vozača u Njemačkoj. Mnogi mladi, čak i visokoobrazovani pojedinci, odlučuju se za karijeru vozača. Primjerice, Haris Omanović, bivši profesor, nakon 20 godina u prosvjeti, prešao je u vozače autobusa u Münchenu, gdje su uvjeti rada znatno bolji.
Osim loših plaća i uvjeta rada, dodatni problem predstavlja i loša cestovna infrastruktura u BiH. Stručnjaci ističu da slabe ceste i stara vozila doprinose povećanju nesreća, a vozači traže poboljšanje uvjeta kako bi se smanjila stopa odlaska.
Prema statistikama, od 2019. do 2023. godine, više od 6500 profesionalnih vozača napustilo je BiH, dok je oko 1700 prijevozničkih kompanija preregistrirano u druge zemlje Europske unije. Ovaj trend ostavlja ozbiljne posljedice na domaći sektor, te je potrebno hitno djelovati kako bi se zadržali radnici u BiH, piše BHRT.