BiH

Mostar uskoro izlazi “na auto-put”

“Autoceste FBiH“ su u obavezi osim domaćih zakona, poštovati pravila i standarde međunarodnih finansijskih institucija.

Wikimedia/Commons/Ilustracija

Kao svojevrsni uvod u potpisivanje ugovora za izgradnju dionice auto-puta na Koridoru 5C Mostar jug – tunel Kvanj, u utorak, 29. oktobra, u Blagaju kod Mostara, bće održana javna prezentacija dokumentacije koja se odnosi na taj projekt.

Taj događaj “Autoceste FBiH“ organiziraju u saradnji s Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD), kao finansijerom projekta. Praktično, to znači da gradnjom ove dionice Mostar izlazi na Koridor 5C.

“Autoceste FBiH“ su u obavezi osim domaćih zakona, poštovati pravila i standarde međunarodnih finansijskih institucija.

“Ugovor za izgradnju dionice Mostar jug – tunel Kvanj će biti potpisan u idućih mjesec, dok je potpisivanje ugovora za izgradnju dionice Mostar sjever – Mostar jug planirano za drugi kvartal sljedeće godine”, kazali su za “Avaz“ iz ovog javnog preduzeća.

Tako će, nakon što je nedavno ugovorena poddionica tunel Kvanj – Buna, na jugu BiH u izgradnji biti novih 30 kilometara auto-puta na Koridoru 5C. Paralelno s tim aktivnostima, u toku je druga faza tenderisanja za realizaciju projekta na potezu Ovčari – ulaz u tunel Prenj – tunel Prenj i tunel Prenj – Mostar sjever.

“Tunel Prenj je, prije svega, najduža i najsloženija građevina na cijeloj dionici auto-ceste od Konjica do Mostara. Dužina desne tunelske cijevi je 10.165 kilometara, dok je lijeva 10.160 kilometara. To će biti najduži tunel u BiH, a deveti u cijeloj Evropi. Sam tok tenderskog procesa definiran je Planom nabavki za predmetnu dionicu i usaglašen je i odobren od Banke vodećeg IFI-ja”, ističu iz “Autocesta FBiH“.

Planom nabavki, naglasili su, definisani rok za odabir izvođača i dodjelu ugovora je decembar ove godine. Međutim, napomenuli su da su navedeni podaci podložni promjeni ovisno o toku evaluacije i brzine odgovora kreditora i ponuđača ili eventualnih dodatnih zahtjeva od ponuđača u procesu evaluacijskog procesa, što JP “Autoceste FBiH“ nisu u mogućnosti niti predvidjeti niti spriječiti, nego provoditi proces u skladu s procedurama i pravilima Banke.

Kada je riječ o sjevernom dijelu Koridora, strateški plan “Autocesta FBiH“ je da u drugoj polovini 2026. godine bude završen auto-put od Sarajeva, odnosno Bradine, do krajnje tačke na Savi.

“Na tom dijelu u izgradnji je 50 kilometara auto-ceste te je ostalo još otvoriti radove na dionici Ozimice – Poprikuše, gdje je potpis ugovora o odabiru izvođača radova planiran do kraja 2024. godine. Za sada su svi rokovi usklađeni za kompletiranje sjevernog dijela Koridora 5C”, navode iz “Autocesta FBiH“, prenosi Biznisinfo.


Facebook komentari

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...
Na vrh