Institucije Bosne i Hercegovine ne upravljaju voznim parkom na efikasan i ekonomičan način. Broj vozila nije poznat. Okvirno ih je otprilike 4.000.
Za njihovo održavanje i troškove izdavaja se 15 miliona maraka. Za nabavku vozila samo u posljednjih 5 godina potrošeno je otprilike 34 miliona maraka.
Ovo se navodi u Izvještaju o provedenoj reviziji učinka o temi “Upravljanje voznim parkom u institucijama BiH”, čiji je podnosilac Ured za reviziju institucija Bosne i Hercegovine. Navode se i brojne zloupotrebe i nepravilnosti, ali se ne otklanjaju.
Zloupotrebljavaju se vozila, najčešće, u privatne svrhe, a i nabavka je često sumnjiva.
– Najčešće rukovodilac institucije zahtijeva određeno vozilo sa određenim karakteristikama, prilagodi se tenderska dokumentacija upravo tome. Mi smo imali slučajeve da se ide do te mjere sa zloupotrebom da se osim onih najčešćih zahtijeva nešto poput ambijentalnog svjetla, posebnih zvučnika i slično, da se čak traže posebne kopče za dječije sjedalice. Jasno je da se službena vozila neće koristiti samo u službene svrhe – ističe za BHRT Damjan Ožegović iz Transparency internationala BiH.
Postavlja se pitanje zašto vozila moraju biti visoke klase i po mogućnosti najskuplja, razmišlja li se o ograničavanju sredstava za nabavku vozila.
– Svakako da bih podržao tu inicijativu i mislim da ću najvjerovatnije na tragu toga podnijeti inicijativu gdje će se ograničiti recimo da se vozila do deset godina starosti ne mogu mijenjati – kazao je Džemal Smajić (SBiH), delegat u Domu naroda Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine.
– Svaka dužnost ima koliko se može potrošiti za to. S druge strane, ja ne pripadam onim političarima koji su populisti. Neću govoriti sad o imenima. Mnogi političari koji najviše zagovaraju taj populistički trend oni su najrastrošniji – stava je Marinko Čavara (HDZ), zamjenik predsjedavajućeg Zastupničkog doma Parlamenta BiH.
Ovakvo vozilo nedostižno je većini građana Bosne i Hercegovine. Ukoliko bi odvajali prosječnu plaću svaki mjesec, trebalo bi deset godina da se skupi potreban novac. Političari su uglavnom kategorični kada su u pitanju vozila. Ne žele da imaju ništa sa svojim prethodnicima pa uglavnom prilikom promjene vlasti, nabavljaju se i nove limuzine.