Entiteteske i državne vlasti u BiH jučer su saopštile da su usaglasile trase budućeg autoputa Sarajevo – Beograd koji će se finansirati turskim kreditima, piše “Fokus.ba“.
Prema analizi BiznisInfa, zapravo je riječ o mreži autoputeva i brzih cesta koje su svakako bile u planu izgradnje vlasti oba entiteta, i koji će sada samo dobiti novo ime: autoput Sarajevo – Beograd.
Naprimjer, dio koridora kroz Federaciju bio bi autoput Žepče-Tuzla-Brčko o kojem vlasti pričaju već decenijama.
Od Žepča bi se nastavljalo ka Sarajevu Koridorom 5C.
Kada je riječ o RS, također se radi o planiranom autoputu kojim je zapravo dio koridora Banjaluka – Beograd sjevernim dijelom RS, i brzoj cesti Pale-Rogatica-Višegrad na jugu.
Naravno, nema ništa sporno u tome da ova prilika iskoristi za izgradnju ovih putnih pravaca.
No, pitanje je da li koliko će vožnja autoputem od Sarajeva do Beograda (preko Tuzle) biti isplativa za obične vozače, kada se uzme u obzir činjenica da ta trasa za koju se Federacija borila ide prilično zaobilaznim putem.
PUTARINA
Trenutno se u Federaciji, na dijelu autoputa od Sarajeva do Zenice, jedinom izgrađenom dijelu koji će biti dio koridora ka Beogradu, plaća cestarina od 12 feninga po pređenom kilometru, odnosno 6 KM za 51 kilometar autoputa.
Udaljnost između Zenice i Žepča je oko 40 kilometara, a između Žepča i Tuzle oko 85 kilometara.
Najmanja udaljenost između Tuzle i Brčkog je 56 kilometara (iako će udaljenost autoputem biti nešto veća jer je najavljena trasa preko Lončara, koji se nalaze zapadno od Brčkog).
Udaljenost od Brčkog do Bijeljine je oko 45 kilometara. Od Bijeljine do Kuzmina (u Srbiji) ima još oko 50 kilometara.
Prema gruboj procjeni, bez preciznih detalja o trasi, riječ je o 275 kilometara. Uz pretpostavku da bi se i na toj trasi naplaćivala putarina kao i na Koridoru 5C od 12 feninga po kilometru, dolazimo do iznosa od oko 33 KM.
Kada se tome doda spomenutih 6 KM za dio do Zenice, te 5 KM koji se plaćaju na postojećem autoputu Kuzmin – Beograd, dolazimo do pretpostavke da bi putarina od Sarajeva do Beograda mogla iznositi oko 44 KM u jednom smjeru.
Ova cijena važi samo za putnička vozila, a množi se sa 2, 3 i 4 za veće kategorije – kombije, vozila s prikolicama, kamione, autobuse i sl.
S obzirom da autoput na nekim dijelovima pravi čudne izbočine (naprimjer Tuzla – Brčko – Bijeljina), može se pretpostaviti i da će ga neki vozači djelimično koristiti a drugim djelom voziti postojećim magistralama koje su besplatne a ujedno kraće.
Od Tuzle će se ići ili direktno za Bijeljinu ili će se od Brčkog produžiti u Hrvatsku na autoput Zagreb – Beograd.
Naravno, još nema naznaka koliko će iznositi putarina. No, ako se zna da će cijeli projekat koštati oko 3 milijarde eura, jasno je da će se znatan dio novca morati nadoknaditi upravo preko cestarine.