Uprava državne kompanije „Autoceste Federacije BiH“ već ima zaokružen finansijski plan kako bi otpočeli radovi na tri ključne dionice na autoputu Koridora 5C,prenosi Avaz.
Kolosalni most od 100 metara
Radi se o dionicama Donja Gračanica – Zenica sjever – tunel Zenica, Vranduk – Ponirak, ali i najvrednijoj dionici na Koridoru Počitelj – Zvirovići, na koju se čeka već pet godina. Ukupno za ove tri dionice već je osigurano putem međunarodnih kreditora skoro 500 miliona maraka.
Dva ugovora već su potpisana i radovi su u pripremi, naredne sedmice očekuje se i potpisivanje ugovora za dionicu prema Počitelju, u koju spada i kolosalni most visok 100 metara.
Poslove za ove tri dionice, nakon međunarodnih tendera, dobile su kompanije iz Turske, Azerbejdžana i Kine, potpomognute domaćim firmama.
Predviđeni tuneli
Na taj način Federacija bi u narednih nekoliko godina trebala dobiti novih 50 kilometara autoputa.
– Avaz, Dnevni avaz, avaz.ba
U Federaciji BiH koristi se oko 95 kilometara autoputa a u Republici Srpskoj oko 105 kilometara. U posljednjem mandatu RS je dobila čak 72 kilometra autoputa, dok u Federaciji nove dionice nisu puštene u promet od kraja 2014. godine.
Razlog za to su mnogi poništeni tenderi, ali i zahtjevne dionice, na kojima su predviđeni mnogi tuneli, kažu iz “Autocesta”.
Zenica sjever – tunel Zenica – 134,7 miliona KM
Krajem prošle godine potpisan je ugovor o izgradnji dionice Donja Gračanica – Zenica sjever – tunel Zenica, ukupne vrijednosti 134,7 miliona KM, a gradi je turska kompanija “Čengiz”. Ova firma je radila prije četiri godine dionicu Vlakovo – Tarčin dugu 20 kilometara.
Ova dionica ukupne dužine 3,9 kilometara nastavlja se na dionicu Klopče – tunel Pečuj i predstavlja treći lot tzv. zeničke zaobilaznice, a novac za gradnju osiguran je u okviru ugovora o zajmu sklopljenom s Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD)
Vranduk – 153 miliona KM
Prije mjesec u sjedištu „Autoceste FBiH“ potpisan je i ugovor kojim je azerbejdžansko-bosanskohercegovački konzorcij „Azvirt“ i „Hering“ izabran za gradnju poddionice Vranduk – Ponirak na Koridoru 5C, ukupne dužine 5,2 kilometra.
Ovaj konzorcij predao je u oktobru prošle godine najpovoljniji ponudu u iznosu od 76.513.413 eura (153.026.826 KM), koju su „Autoceste“, nakon svih provjera i prihvatile, a dobivena je i saglasnost međunarodnih kreditora. Gradnja ove poddionice finansira se sredstvima osiguranim kod OPEC-ovog Fonda za međunarodni razvoj (OFID), a predviđeni rok gradnje je 24 mjeseca.
Počitelj – Zvirovići 200 miliona KM
Uprava „Autocesta Federacije BiH“ odabrala je prošle sedmice kineske kompanije za izgradnju najvrednije dionice autoputa na Koridoru 5C Počitelj – Zvirovići, čija je ukupna vrijednost 200 miliona KM.
Radi se o dionici autoputa na Koridoru dugoj 11 kilometara u koju spada i izgradnja Mosta Počitelj, ukupne dužine 945 i maksimalne visine 100 metara.
Najpovoljniju ponudu za izgradnju ove dionice poslala su kineske kompanije „China State Construction Engeering Company“ i „Sinohydro Power China“, što su „Autoceste FBiH“ i prihvatile nakon svih evaluacijskih provjera.
Ovu dionicu autoputa finansira Evropska investicijska banka (EIB) koja je, kako nam je potvrđeno konačno dala zeleno svjetlo za dodjelu ugovora i početak izgradnje.
Čeka se brza cesta prema Travniku
„Autoceste FBiH“ su na osnovu raspisanog javnog poziva dodijelile prošle godine IPSA Institutu Sarajevo ugovor o izradi glavnog projekta i petlji brze ceste na dijelu Vitez – Nević Polje – Travnik.
Riječ je o dionici na koju se čeka 15 godina. Za gradnju ove dionice Vlada FBiH je prije dvije godine osigurala oko 40 miliona KM za eksproprijaciju zemljišta.
Skupocjena cesta prema Krajini koštala bi 1,5 milijardi KM
Prošle godine Vlada FBiH pripremila je prijedlog trase buduće brze ceste od Travnika prema Velikoj Kladuši. Također, pripremljen je i model finansiranja izgradnje ove saobraćajnice.
Kako je tada pojašnjeno. od Sarajeva do Travnika bi se išlo postojećim autoputem na Koridoru do Lašve, a zatim brzom cestom Lašva – Travnik.
Prema planu, nova brza cesta od Travnika do Velike Kladuše bila bi duga oko 185 kilometara. U odnosu na postojeće magistralne ceste, udaljenost bi se smanjila za oko 35 kilometara, a vremenska udaljenost, s obzirom na smanjenu dužinu, ali i bolje uvjete za vožnju koje će dozvoljavati veće brzine, bila bi gotovo prepolovljena.
No problem je što bi ova kompletna dionica od Lašve do Krajine, gdje spadaju i Jajce, Ključ, Bihać i Cazin koštala 1,5 milijardi KM.