Prihvatio poziv
Komšiću je poziv iz Srbije upućen prije nekoliko dana i, kako nam je nezvanično potvrđeno, predsjedavajući Predsjedništva BiH prihvatio ga je i prisustvovat će ovom događaju, saznaje “Avaz“.
To znači da će Komšić zvanično posjetiti Srbiju poslije skoro osam godina. On je 2001. postao prvi ambasador BiH u Saveznoj Republici Jugoslaviji, ali je 2003., zbog principijelnih razloga i neslaganja s tadašnjom bh. politikom, podnio ostavku na ambasadorsku funkciju.
Komšić je godinama žestoki kritičar politike Beograda. Lider DF-a je 2007., u vrijeme dok je u prvom mandatu obavljao dužnost člana Predsjedništva BiH, poručio tadašnjem premijeru Srbije Vojislavu Koštunici da prste drži dalje od BiH, “jer bi mogao dobiti po prstima i po nosu”. Ovakva njegova reakcija izazvala je napete odnose između dvije države.
Oštar je protivnik i politike Aleksandra Vučića. U Srbiji je posljednji put bio u zvaničnoj posjeti 2011. godine u okviru sastanka predstavnika Igmanske inicijative, dok je predsjednik Srbije bio Boris Tadić.
No, za očekivati je da će Komšić s Erdoanom i Vučićem razgovarati o ekonomskim temama i o tome kako će se finansirati gradnja brze ceste od granice sa Srbijom do Sarajeva. Autoput koji bi povezao glavni grad Srbije sa Sarajevom, Srbija, za sada, gradi iz vlastitih sredstva.
Ekonomske teme
No, Turska, koja je najavila finansiranje autoputa, nikad još nije predstavila detaljan plan ko će i kako dati šest milijardi maraka za ovaj projekt.
Iako je prije pola godine usaglašena trasa autoputa Sarajevo – Beograd, odnosno dio koji prolazi kroz Bosnu i Hercegovinu i ići će od Rače preko Bijeljine, Brčkog i Lončara prema Sarajevu (preko Tuzle i Žepča), a zatim na Pale, Rogaticu i Višegrad, gdje će se praviti konekcija za Goražde, za sada ne postoji jasan plan ko će finansirati ovu dionicu, što nam je i jučer rečeno iz Ministarstva prometa BiH.
Trasa ponuđena Ankari
Ovaj projekt kvalitetnije bi povezao Sarajevo i Beograd i skratio bi putovanje za nekoliko sati.
Usaglašena trasa ponuđena je i Ankari, koja je prva pokazala interes da finansira gradnju autoputa, ali za sada bez jasnih poteza.