Nije razlog plata, kreće se od 1.000 do 2.000 eura, zavisno od rute koja se vozi, ali vozači više ne pristaju na svakodnevno maltretiranje, čekanje na carinskim terminalima i po četiri dana, probleme i stres kojima su izloženi na putevima po evropskim zemljama, jer nemaju sve neoophodne dozvole.
Zbog toga su otišli raditi u zemlje EU.
Otišlo je i na stotinu prevozničkih firmi i svoje poslovanje nastavilo uglavnom u Sloveniji, zbog brojnih pogodnosti.
A ovo je samo dio problema koji opterećuju transportni sektor, kaže za Buku Damir Bećović, prevoznik i član odbora Osnivačke skupštine Saveza vozača, prevoznika i logističara u međunarodnom prevozu roba BiH, koja će biti održana u nedelju, 1. septembra u Zenici.
“Situacija je postala alarmantna i zaista je krajnje vrijeme da se vozači kamiona organizuju i udruže na nivou države. Jer mi smo došli u situaciju da kada nam jedan vozač da otkaz kamion stoji na parkingu mjesecima jer nema ko da ga zamijeni. Svaki carinski terminal provodi ono svoje što misli da stoji u zakonu, pojedinci treniraju strogoću, provode samovolju.
Vozači na prelazak granice čekaju i po dva i više dana. Nedelja je najgora, ako ne stignu do podne, šanse da će taj dan preći granicu su nikakve. Tako i po više dana žive u kabini. Održavanje lične higijene ili tuširanje je neizvodljivo. Čekanje na terminalima im niko ne plaća i svi ih tretiraju kao zadnju rupu na svirali. Navešću vam i problem dozvola, kako bilateralnih, tako i CEMT. Kada vozač krene kroz Austriju, mora da strijepi hoće li ga uhvatiti i hoće li morati platiti kaznu od 2.600 eura zato jer nema tih dozvola, niko ne pregovara sa tim državama, nemamo nikakvo sistemsko rješenje”, priča za naš portal Bećović.
Navodi i da Zakon o transportu, donesen 2001. godine, uprkos brojnim problemima u praksi, do danas nije doživio nijednu izmjenu, dok je s druge strane Zakon o carinskom postupku ostavio mogućnost dvosmislenog tumačenja mnogih odredbi.
Problem je i u obrazovanju kadra, na to poslodavci već godinama upozoravaju, a nadležne institucije uporno ignorišu i ni na koji način ne pokušavaju stimulisati učenike da završavaju ove smjerove i pomognu prevoznicima da lakše dođu do kvalifikovanih vozača.
Sve su ovo razlozi što se odlučilo krenuti sa osnivanjem Saveza vozača, prevoznika i logističara u međunarodnom prevozu roba BiH na nivou BiH.
Ukoliko i nakon osnivanja Saveza institucije koje se tiču ovog sektora – Uprava za indirektno oporezivanje, inspektorati i Ministarstvo saobraćaja i komunikacija BiH, nastave sa svojim ignorantskim ponašanjem, slijedi generalni štrajk, a samim tim i paraliza države, upozoravaju vozači, prenosi “Buka“.