Vozači širom BiH prave nevjerovatne gluposti za volanima, pa tako ugrožavaju ostale učesnike u saobraćaju. Počevši od nekih najosnovnijih stvari koje učite prvi ili drugi dan tokom obuke, pa do nekih najvećih prekršaja u saobraćaju, hrpa je stvari zbog kojih nečiji život na cesti ozbiljno može biti ugrožen.
Nećemo se baviti istraživanjem svih tih stvari, ali ćemo ovdje pokušati ukazati na svega dvije ili tri stvari zbog kojih ćete, ukoliko ih se pridržavate onako kako ste nekada učili sa instruktorima vožnje ili čitajući testove, olakšati vožnju ostalim učesnicima u saobraćaju, te je, svakako, učiniti bezbjednijom.
Kada bismo se bavili svim mogućim saobraćajnim prekršajima i greškama koje ljudi prave tokom vožnje u našoj zemlji, trebalo bi nam ozbiljno vrijeme, nekoliko dana snimanja, te dubokoumna analiza zbog čega se to dešava i kako vozači prave greške.
Treba početi sa malim stvarima, možda najbolje početi od ovoga da vam kažem da NISTE SVJESNI KOLIKO VOZAČU IZA VAS ILI PORED VAS, U DRUGOM VOZILU, ZNAČI KADA PRITISNETE RUČICU SA SVOJE LIJEVE STRANE PREMA DOLJE ILI GORE, TE TAKO NAGLASITE DRUGOM VOZAČU GDJE SE KREĆETE.
Slobodnije rečeno, da UPOTRIJEBITE ŽMIGAVAC! Naravno, iako vi možda mislite da onaj iza vas ili onaj koji vam ide u susret zna gdje se vi krećete – ne, ne zna! To trebate vi da učinite, da signalizirate, a ta obaveza vas košta svega trećinu sekunde vašeg vremena, a mnogo toga ćete olakšati svima oko vas ukoliko to učinite.
U videu kojeg objavljujemo, pokazat ćemo vam koje su to tri velike greške koje vozači u Sarajevu svakodnevno prave, iz dana u dan, a da možda i sami nisu svjesni da zbog tih pogrešaka, koje se čine kao male, rizikuju svoj, ali i život drugih vozača.
“Hvatanje lukova” prilikom skretanja
Problematično skretanje sa glavne ceste. S obzirom da se svakodnevno, u vozilu, krećem ulicama Sarajeva, odavno sam primijetio čudan trend specifičnog skretanja i isključivanja sa glavne ceste. Naime, nerijetko mi se dešava da moram “uskočiti” u traku drugog vozača, jer je vozač sa lijeve ili desne strane (u zavisnosti gdje se isključuje) odlučio da napravi ogroman luk kako bi mogao da skrene u željenom pravcu.
Uvijek se pitam da li ti ljudi voze obična mala vozila (što i čine) ili voze svemirske brodove, autobuse, vozove sa vagonima ili kombajne, pa im treba toliki luk kako bi se isključili sa ceste, pri tome rizikujući živote prvo onog do sebe, a onda i svih ostalih učesnika u saobraćaju.
Dakle, imate dovoljno prostora da normalno skrenete desno ili lijevo (ljudi fino izračunali kad su pravili cestu i crtali linije/trake), to jeste da se isključite sa glavnog puta. Ne trebaju vam nikakvi lukovi kako biste skrenuli. Možda vi razmišljate samo o svojoj guzici tokom vožnje, ali “hvatanjem luka” ugrožavate desetak drugih vozača oko sebe (primjer možete vidjeti u videu).
Ludilo kružnog toka
Znam da je kružni tok rak-rana svih ljudi na Planeti, pa tako i nas u BiH, koji ionako nemamo razvijenu saobraćajnu kulturu. Uglavnom, bez obzira što smo svi polagali testove, položili ih (ako eventualno niste platili da nikako ne polažete iste, jer valjda je i to moguće u BiH), onda pravila ponašanja u kružnom toku moramo obavezno znati i primjenjivati. Ali, ne znamo!
Pravilo desne strane ovdje ne vrijedi, koliko god to neko mislio da je tako (što i govori video u prilogu koliko ljudi griješe). Dakle, desnom stranom vozite isključivo ako ste se uključili u kružni tok, te ako vam je namjera da se isključite sa istog na prvom narednom isključenju.
Ne možete se voziti vanjskom trakom kružnog toka koliko vi hoćete i do kada vi hoćete, jer je i mnogo onih koji se u istom voze pored vas, a kojima ste upravo otežali isključenje sa istog, jer ste odlučili da budete lično “vlasnici vanjske trake”.
I ne zaboravite, u sluačaju da u toj vanjskoj traci, kojom se vozite, napravite udes, jer je neko pokušao da se isključi (vi ste promašili svoje isključenje već davno), a vi se zabili u njega, šta mislite ko će biti kriv i ko će platiti kaznu? Pa naravno, vi, jer griješite iznova i iznova.
Uporno i uporno u desno
I ovo se tiče kružnih tokova. Ako imate dvije mogućnosti da se uključite na kružni tok, desnu i lijevu traku, te ako imate namjeru da se ne isključujete na prvom narednom isključenju sa kružnog toga, zašto onda, dovraga, čekate u desnoj traci da se uključite?
Osim što pravite dvije greške odjednom (koristite pogrešnu traku i imate namjeru da vozite vanjskom trakom pored više isključenja), pravite gužvu i stvarate problem onima koji su iza vas, a koji bi se željeli ubaciti u kružni tok, a potom se odmah isključiti na narednom prvom isključenju, tačnije, onima za koje je ta traka i propisana.
Ukoliko imate i dalje nekih nejasnoća, možete pogledati i YouTube video kao pojašnjenje. Ukoliko vas ovo ne dotiče, onda ste na dobrom putu da u što skorije vrijeme napravite udes/saobraćajnu nesreću, u kojem ćete upravo vi biti glavni krivac.