Pod zimskom opremom podrazumijevaju pneumatici sa zimskim profilom na svim točkovima, dubine gazećeg sloja minimalno 4 milimetra ili pneumatici s ljetnim profilom, dubine gazećeg sloja minimalno 4 milimetra, ali i odgovarajući lanci koji se postavljaju na pogone točkove u slučaju zimskih uvjeta.
Dodatno za teretna vozila i autobuse, dodala je, u zimsku opremu ubraja se lopata i vreća pijeska.
– Na vozilima se ne smiju postavljati gume s ekserima – kazala je,Silma Muminović.
Muminović je pojasnila da u zimskom periodu, niske temperature i česte i obilne padavine izuzetno nepovoljno utječu na motorna vozila, posebno kad su intenzivnije u upotrebi.
– Zbog snijega ili poledice sistemi teže prenose snagu na podlogu, so nakupljena na cestama šteti podvozju i karoseriji, a niske temperature onemogućavaju normalan rad motora, crpe energiju iz akumulatora, a štete i svim ostalim komponentama vozila – kazala je.
Stoga je, dodala je, neophodno adekvatno pripremiti i sebe i vozilo za nadolazeću zimu.
– Kontakt između ceste i vozila ostvaruje se preko guma, odnosno na jednom relativno malom dijelu dodirne površine između gume i ceste. Upravo ta kontaktna površina od presudne je važnosti za sigurnost upravljanja vozilom – kazala je te dodala da su odgovarajuće gume prva stavka kojoj treba posvetiti pažnju.
Gume, naglasila je, trebaju imati najmanje 4 milimetra profila, a pritisak u gumama treba biti veći za 0,15 bara.
Također, promjena i kontrola rashladne tekućine jedna je od bitnijih stvari koje treba uraditi prije zime te je promjena rashladne tekućine najjeftiniji i najsigurniji način za očuvanje dugotrajnosti vozila.
– Tekućinu za pranje vjetrobrana treba obogatiti tekućinom protiv zamrzavanja da ne bi došlo do oštećenja rezervoara ili električne pumpe – upozorila je.
Govoreći o motornom ulju, Muminović je kazala da se treba mijenjati svakih 10.000 do 20.000 kilometara.
– Zima je razdoblje kada je motorima potrebno manje viskozno ulje. Niske temperature dodatno će zgusnuti viskozno ulje, zbog čega ono neće jednako dobro kružiti kroz rashladni sistem te će motor, barem u početku, dok ne dosegne radnu temperaturu, dobiti znatno manje potrebnog podmazivanja – kazala je.
Ističe da su ispravne kočnice jedan od osnovnih preduvjeta za sigurnu vožnju, posebno u zimskim uvjetima, kada i najmanja disproporcionalnost u kočenju po pojedinom točku može dovesti do gubitka kontrole nad vozilom.
– Zato provjerite i kočnice i po potrebi ih servisirajte – poručila je Muminović.
Naglasila je da na ledu zaustavni put može biti i do deset puta duži nego na suhoj cesti.
– Smanjite brzinu vožnje, odstojanje između vozila neka bude dovoljno dugo da vam ostavi prostora za usporavanje i zaustavljanje u nepredviđenim uvjetima vožnje – kazala je Muminović te upozorila da policija može kazniti vozača sa 40 KM zbog neposjedovanja zimske opreme za privatna vozila, a za službena od 100 do 500 KM,preosi Avaz